کاهش 66.7 درصدی صادرات سیگار طی 7 ماهه

به گزارش مجله سرگرمی، صادرات سیگارت طی 7 ماهه سال جاری 66.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

کاهش 66.7 درصدی صادرات سیگار طی 7 ماهه

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، طی 7 ماهه سال جاری 0.05 میلیارد نخ سیگارت از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 66.7 درصد افت داشته است.

در این مدت 6.96 میلیارد نخ قاچاق سیگارت به کشور اجرا شده که نسبت به 7 ماهه سال گذشته کاهش 48 درصدی داشته است.

طبق اعلام وزارت صنعت، اجرای طرح تحقیقاتی مشخص مناطق کشت و پیگیری و ساماندهی کشت، حمل خرید و فروش توتون و تنباکو در سطح کشور و همچنین پیگیری راه اندازی مابقی واحد های فراوریی سیگارت سازی در چارچوب اجرای تبصره 3 ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه و جایگزینی فراوری داخلی با همان برند اصلی از جمله اقدامات مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور طی 7 ماهه سال جاری است.

همچنین در این مدت اقدام برای الزم نسبت به تدوین یا به روزرسانی استاندارد های جدید با توجه به مسئولیت کمیته فنی تنباکو و فرآورده های آن از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به این مرکز، تکمیل زنجیره نظام توزیع کالای دخانی در سطح کشور در سامانه یکپارچه، هماهنگی با مراجع ذی ربط در جهت تسریع در اجرایی شدن کد رهگیری، ابلاغ و پیگیری مصوبات مرتبط با کالای دخانی و نظارت بر حسن اجرای آن از دیگر اقدامات مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور طی 7 ماهه سال جاری بوده است.

در عین حال همکاری مستمر و جدی با مراجع ذی ربط پیرامون مبارزه با قاچاق کالای دخانی، همکاری در زمینه کاهش منطقی مصرف دخانیات با استفاده از روش های علمی و اطلاع رسانی، بازنگری و آنالیز دستورالعمل های مرکز جهت به روزرسانی آن ها و تدوین پیش نویس آیین نامه جامع مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور طی 7 ماهه سال جاری اجرا شده است.

در این زمینه می توان به انجام آزمایشات میدانی بر اساس استاندارد های تعریف شده توسط آزمایشگاه های معتبر، مجهز و پیشرفته به منظور اعمال سیستم کنترل های داخلی نیز اشاره نمود.

* افت صادرات محصولات دخانی

طبق اعلام وزارت صنعت، صادرات محصولات دخانی طی 7 ماهه سال جاری در همه موارد به جزء توتون کاهشی بوده است. در خصوص واردات تنباکو معسل نیز شاهد افت واردات طی 7 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

dorezamin.ir: مجله دور زمین | تور ایتالیا اسپانیا، تور اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63195

به "کاهش 66.7 درصدی صادرات سیگار طی 7 ماهه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 66.7 درصدی صادرات سیگار طی 7 ماهه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید