واتساپ به سرویس پرداخت و انتقال پول مجهز شد

به گزارش مجله سرگرمی، پس از مدت ها انتظار، قابلیت پرداخت موبایل واتساپ فعالیت رسمی خود را شروع کرد. از امروز کاربران در کشور برزیل می توانند توسط این پیغام رسان پول ارسال نمایند و هزینه خریدهای خود از فروشندگان محلی را پرداخت نمایند.

واتساپ به سرویس پرداخت و انتقال پول مجهز شد

پرداخت در این پیغام رسان توسط فیسبوک پی انجام می گردد و به معنای آن است که کاربران می توانند از اطلاعات موجود در فیسبوک برای خریدها و همچنین ارسال پول توسط واتساپ استفاده نمایند. در حال حاضر این پیغام رسان با کارت های Banco do Brasil ،Nubank و Sicredi سازگار است، البته در صورتی که توسط ویزا یا مسترکارت پشتیبانی شوند. هر تراکنش با یک پین 6 رقمی یا اسکن اثر انگشت انجام می گردد.

کاربر عادی برای انتقال پول در این پیغام رسان نیازی به پرداخت هزینه ندارند که البته چنین موضوعی درباره بیشتر سرویس های پرداخت موبایل صادق است. علاوه بر این موضوع، پرداخت موبایل واتساپ درون قابلیت کاتالوگ که سال گذشته توسط آن معرفی گردید نیز قرار گرفته است. با استفاده از این ویژگی کارآفرینان می توانند برای کسب و کار خود ویترین موبایلی درست نمایند و کاربران واتساپ نیز خریدهای خود را توسط آن انجام دهند.

در حالی قابلیت پرداخت موبایل اخیرا به واتساپ اضافه شده که فیسبوک از سال 2017 در حال کار روی آن است. در سال 2018 این کمپانی آغاز به آزمایش این ویژگی در هند کرد چرا که این کشور بزرگترین بازار منطقه ای فیسبوک است.

یکی از دلایل تاخیر در عرضه عمومی این ویژگی مربوط به مدت زمانی می گردد که این شبکه اجتماعی روی ایجاد زیرساخت ها مانند فیسبوک پی صرف نموده است. حالا که این قابلیت به صورت عمومی برای کاربران در کشور برزیل عرضه شده، فیسبوک اعلام نموده در آینده آن را در اختیار سایر افراد در کشورهای مختلف قرار می دهد، البته هنوز تاریخ دقیقی برای این کار اعلام نشده است.

انتظار می رود راه اندازی گسترده این سرویس واتساپ تاثیر چشمگیری روی درآمد فیسبوک داشته باشد و ارزش آن را در بازار افزایش دهد.

منبع : دیجیاتو

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

iraniro.ir: تور داخلی ایران: گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان، تهران، کیش، قشم، یزد، تبریز، اخبار ایران

منبع: آی تابناک
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 95585

به "واتساپ به سرویس پرداخت و انتقال پول مجهز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ به سرویس پرداخت و انتقال پول مجهز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید