بچه ها و نوجوانان بخشی از شرکای شهری هستند

به گزارش مجله سرگرمی، فخاری گفت:بچه ها و نوجوانان بخشی از شرکای شهری هستند و همکاری و نظر آنها در مدیریت شهری مهم است.

بچه ها و نوجوانان بخشی از شرکای شهری هستند

به گزارش خبرنگار ، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه آثار منتخب اولین دوره سابقه نقاشی بچه ها شهر تهران با موضوع شهری که من دوست دارم، در جمع خبرنگاران، گفت: کاری که امروز اداره کل شهروندی به انتها رساند، نتیجه به جلسات هماهنگی که با محور اجتماعی و جلب همکاری بچه ها در امور شهری برگزار شده است که یکی از محورهای این جلسات، الگوی تهران شهری دوستدار کودک بود.

او اضافه نمود: زمانی که صحبت از مناسب سازی شهر می گردد، برای خیلی از ما تداعی نماینده مناسب سازی معابر شهری است و یا الزاماتی که باید شهرسازی مدیریت شهری برای فضای باز ایجاد کند ولی جلب همکاری و اقدام های مشارکتی بچه ها و نوجوانان در شهر می تواند یکی از اقدام های موثر در حوزه مناسب سازی شهر باشد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که نقاشی به عنوان یکی از روش های بازنمایی نمادین کودکی و نوجوانی است، اضافه نمود: بچه ها و نوجوانان به وسیله نقاشی می توانند خواست و آرزوهای خود را ارائه نمایند و در مدیریت شهری نیز تصمیم بر آن شد تا از نقاشی آنها برای ارائه راه چاره در حوزه شهری استفاده گردد.

فخاری تأکید کرد: این نمایشگاه پیش از آنکه یک مسابقه باشد، فراخوانی است که ذهنیت بچه ها را در شهری که در آن زندگی می نمایند به دست آوریم و بدانیم که بچه ها در چه شهری دوست دارند زندگی نمایند.

او با اشاره به وجود نشانه های هم زیستی در نقاشی بچه ها، گفت: در نقاشی های که بچه ها به نمایشگاه ارسال نموده اند، تهران را به شکلی هم زیست با دیگر جانوران و حشرات به تصویر کشیده اند.

عضو شورای شهر تهران اضافه نمود: بچه ها و نوجوانان بخشی از شرکای شهری هستند و همکاری و نظر آنها در مدیریت شهری مهم است اگرچه امروز از لحاظ اجتماعی آنها مسئولیتی ندارند اما باید بدانیم که این اقدام آغازی در ابتدای راه است.

فخاری در پاسخ به این سوال که آثار برگزیده بچه ها در این جشنواره به چه شکل در سطح شهر معرفی و در معرض دید عموم قرار می گیرند، گفت: تصاویر آثار برگزیده بچه ها در بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر نصب و در معرض دید عموم قرار می گیرند.

او توضیح داد: ما در مدیریت شهری و سیاست گذاری ها باید از تخیل و خواسته بچه ها بهره ببریم و به آن توجه کنیم زیرا در بسیاری از نقاشی ها، بچه ها به بعضی از مسائل مترو اشاره نموده و آن را به تصویر کشیده اند و ما باید از تمام تصورات و خواسته آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: بچه ها در نقاشی های خود تصاویر ابلاغ شده شهری را درج نکردند و تصاویر و نقاشی های آنها نشان می دهد که آنها دوست دارند در چه شهری زندگی نمایند.

فخاری گفت: درگیر شدن بچه ها در مسائل شهری خوب است که از این طریق نسبت محله و شهر خود حساس و مطالبه گر باشند و گسترش این حس در بچه ها بستگی به واکنشی دارد که ما از خود نشان می دهیم.

او تأکید کرد: باید از نقاشی هایی که بچه ها ارائه کردند در سیاست گذاری و بودجه گذاری ها استفاده گردد، بچه ها به وسیله نقاشی نقاط قوت و ضعف شهری را به تصویر کشیدند.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49660

به "بچه ها و نوجوانان بخشی از شرکای شهری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها و نوجوانان بخشی از شرکای شهری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید