12 محصول فناورانه در ایلام رونمایی شد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/ایلام همزمان با دومین روز از هفته پژوهش 12محصول فناورانه در پارک علم و فناوری ایلام رونمایی شد.

12 محصول فناورانه در ایلام رونمایی شد

محمد نوذری معاون استاندار ایلام، در آیین رونمایی از 12 محصول فناورانه استان ایلام اظهار کرد: توسعه علوم دانش بنیان با هدف صادرات و فروش آن به دیگر نقاط دنیا در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه دارای اولویت و توجه بوده و تولید گسترده محصولات فناورانه در این کشورها به سرعت در حال رشد است.

وی گفت : امروزه در گفتمان توسعه اجتماعی تولید علم و دانش یکی از مهمترین راه های توسعه اساسی کشورها است و در کشور ایران نیز با توجه به دشمنی و کینه توزی های استکبار دنیای که به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند باید ابعاد مختلف علم و دانش و تولید محصولات فناورانه توسعه گسترده یابد.

نوذری با بیان اینکه دشمن به شیوه های گونانون تولید و اقتصاد کشور را نشانه گرفته است، ادامه داد: نمونه شاخص این دشمنی و خباثت را می توان در ماجرای کیک و کلوچه های آلوده به قرص مشاهده کرده که متعلق به معتبرترین برندهای صنعت بیسکویت سازی کشور هستند برای جنگ روانی علیه ایران است.

وی از تدوین اسناد توسعه اجتماعی استان، توسعه اربعین و توسعه امور بانوان اشاره کرد و گفت: استان برای توسعه و تدوین کمی و کیفی اسناد مختلف که نقشه راه هستند نیازمند همفکری و مشارکت صاحبان فکر و نخبگان است.

نوذری قول مساعد داد که هماهنگی های لازم برای دیدار جمعی از صاحبان شرکت های فناور با استاندار را انجام دهد تا این شرکت ها دغدغه ها و مسائل خود را با استاندار مطرح کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام هم گفت: شرکت های فناور استان ایلام در راستای تولید انبوه و اقتصادی کردن ایده های خود با مسائل عدیده ای روبرو هستند هرچند پارک علم و فناوری در حد توان خود با این شرکت ها همکاری دارد اما این شرکت ها برای دست یابی به سودآوری و اشتغال زایی به همکاری سایر دستگاه ها به ویژه بانک ها نیاز دارند.

دکتر کامران طاهر پور اظهار کرد: شرکت های فناور استان ایلام محصولاتی را طراحی و تولید کرده اند که در صورت حمایت و همکاری شخص استاندار، دستگاه های مختلف از جمله بانک ها این محصولات قابلیت تجاری سازی و رقابت با نمونه های خارجی و جلوگیری از واردات مشابه خارجی و خروج ارز از کشور را دارند.

وی اضافه کرد: این شرکت ها و محصولات فناورانه آنها اگر حمایت شوند بدون شک فرایند توسعه علم، صنعت و اشتغال زایی استان ایلام تغییر خواهد کرد.

در پایان این نشست که با حضور جمعی از شرکت های فناور برگزار شد، از تعداد 12 محصول فن آورانه پنج شرکت رونمایی و از متولیآن واحدهای فناور و دانش آموزان خلاق مستقر در پارک علم و فناوری استان تقدیر شد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63752

به "12 محصول فناورانه در ایلام رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 محصول فناورانه در ایلام رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید