راحت ترین روش های کالری سوزی بدون ورزش

به گزارش مجله سرگرمی، چربی سوزی یکی از چالش برانگیزترین موضوعات در حوزه سلامتی و تناسب اندام است. علاوه بر رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی، عوامل دیگری نیز در این فرآیند دخیل هستند. خوشبختانه، راهکارهای ساده و کم هزینه ای وجود دارد که می توانند به افزایش میزان سوخت و ساز بدن و در نتیجه، چربی سوزی بیشتر کمک کنند. این روش ها برای روزهایی که انگیزه کافی برای ورزش سنگین ندارید، بسیار مفید خواهند بود.

راحت ترین روش های کالری سوزی بدون ورزش

برای مطالعه بیشتر با andishemag.ir: سیستم مدیریت محتوای خبری همراه باشد.

فرقی ندارد که هدف شما سلامتی بدن یا لاغر شدن باشد اما چربی سوزی بسیار چالش برانگیز است. علاوه بر رژیم غذایی و ورزش دیگر فاکتورها هم بر کاهش وزن و چربی اثر گذار هستند. خبر خوب این است که با انجام چند کار ساده می توانید چربی سوزی سریع را تجربه کنید.

در روزهایی که اصلا حس ورزش کردن ندارید چطور می توانید کالری بسوزانید و چربی سوزی کنید؟

خوشبختانه راه هایی برای سوزاندن کالری بدون ورزش و فعالیت وجود دارد. قطعا این راه ها، برترین راه ها برای تناسب اندام نیستند. هیچ چیز مانند ورزش و غذای سالم نیست، اما این راه ها برای سوزاندن چربی در روزهایی که به شدت خسته هستید مناسب هستند.

توپ تعادل

به جای نشستن بر روی یک جایگاه مناسب، از یک توپ تعادل برای نشستن در هنگام تماشای تلویزیون، بازی با بچه ها و کارهای دیگر بهره ببرید. بی ثباتی باعث درگیر شدن ماهیچه های اصلی می گردد که منجر به بهتر نشستن، عضلات قوی تر شکم، و قدرت بیشتر می گردد. شما در این حالت به راحتی کالری می سوزانید.

نشستن بر روی توپ تعادل به جای صندلی معمولی، باعث درگیری بیشتر عضلات مرکزی بدن می شود و به تقویت تعادل و سوخت و ساز کمک می کند.

راه بروید و کار کنید

به جای ورزش، در هنگام تلفن حرف زدن روی تردمیل بدوید یا در هنگام تماشای تلویزیون راه بروید. هیچ فردی از راه رفتن خسته نمی گردد و راه رفتن برترین راه برای حرکت کردن در حال اجرا سایر فعالیت ها است.

قهوه بخورید

قهوه به تقویت سوخت و ساز برای سوزاندن کالری بیشتر یاری می نماید. بعلاوه دمای داخلی بدن را افزایش داده و منجر به سوخت و ساز بهتر چربی ها میگردد. فقط قهوه سیاه بنوشید. اضافه کردن شیر و شکر باعث افزایش اندازه کالری می گردد. کافئین موجود در قهوه، سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به چربی سوزی کمک می کند. توصیه می شود قهوه را بدون شکر و شیر مصرف کنید.

آدامس بجوید

اگر تا به حال بیش از یک ساعت آدامس جویده باشید، می دانید چه کار خسته کننده ای است. جویدن باعث سوزاندن کالری می گردد و احساس گرسنگی را کاهش می دهد. در هنگام جویدن آدامس کمتر تمایل به میان وعده دارید بنابراین کمتر پرخوری می کنید. جویدن آدامس باعث افزایش فعالیت عضلات فک می شود و در نتیجه، به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند. همچنین، احساس سیری را افزایش می دهد و از پرخوری جلوگیری می کند.

غذای تند بخورید

غذاهای تند تایلندی، هندی، مکزیکی و آفریقایی متابولیسم بدن شما را بالا می برد، به خاطر کپسایسین موجود در آن ها(از فلفل تند). افزایش دمای داخلی بدن باعث افزایش سوزاندن چربی میگردد. ترکیبات تند موجود در غذاهای مکزیکی، هندی، تایلندی و آفریقایی، باعث افزایش دمای بدن و در نتیجه، افزایش سوخت و ساز می شوند.

الاکلنگ A / C

آیا می دانید بدن در مقابل محیط های سرد با سوزاندن کالری واکنش نشان می دهد؟ این تنها راه برای فراوری حرارت داخلی است که از سرما خوردن شما جلوگیری می نماید. دما را به کمتر از 64 درجه فارنهایت برسانید و اجازه بدهید بدن شما را گرم نگه دارد.

نوشیدن آب سرد

این ماده نیز اثری مشابه حالت قبل دارد. هنگامی که آب سرد می خورید بدن احتیاج به انرژی دارد تا گرم گردد. نوشیدن آب سرد باعث سوزاندن کالری بیشتر می گردد، بنابراین در طول روز چند فنجان آب سرد بخورید!

البته دقت کنید که منظور ما آب یخی نیست چراکه نوشیدن آب بسیار سرد برای بدن و مخصوصاً کبد مضر است. برای گرم کردن آب سرد در بدن، انرژی بیشتری مصرف می شود که به افزایش سوخت و ساز کمک می کند.

کاهش دمای محیط

قرار گرفتن در محیط خنک (نه سرد بیش از حد)، باعث می شود تا بدن برای حفظ دمای طبیعی، انرژی بیشتری مصرف کند.

حرکت در حین انجام فعالیت های روزمره

به جای نشستن در حالی تماشای تلویزیون، در اطراف اتاق نشیمن راه بروید و یا، حداقل، بایستید. هر چقدر بیشتر راه بروید، بدن انرژی بیشتری استفاده می نماید، بنابراین کالری بیشتری می سوزاند. شما لازم نیست ورزش واقعی انجام دهید، فقط به حرکت خود ادامه دهید.

راه رفتن در حین تماشای تلویزیون، صحبت با تلفن، و انجام کارهای خانه، می تواند به افزایش میزان سوخت و ساز کمک کند. حتی حرکات ساده مانند راه رفتن در اطراف خانه یا ایستادن به جای نشستن، می تواند به افزایش سوخت و ساز کمک کند.

این چند ترفند ساده است اما هنگامی که خیلی خسته هستید و نمی توانید باشگاه بروید به شما یاری می نماید کالری بیشتری بسوزانید. در دراز مدت، می توانید کالری بیشتری بسوزانید!

سخن پایانی

با به کارگیری این روش های ساده و در دسترس، می توانید بدون نیاز به ورزش های سنگین، سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید و در نتیجه، چربی سوزی بیشتری را تجربه کنید. این راهکارها به تنهایی کافی نیستند، اما می توانند به عنوان مکمل یک سبک زندگی سالم و فعال، نقش مهمی در دستیابی به اهداف تناسب اندام شما داشته باشند.

انتشار: 15 فروردین 1403 بروزرسانی: 15 فروردین 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 162514

به "راحت ترین روش های کالری سوزی بدون ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راحت ترین روش های کالری سوزی بدون ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید