سرویس جالب در سایت ناسا

به گزارش مجله سرگرمی، هابل در ارتفاعی تقریباً 569 کیلومتری از سطح سیاره پرواز می نماید و در طی تنها کمی بیش از 1.5 ساعت یک بار به دور آن می چرخد. سرعت چرخش 27 هزار کیلومتر در ساعت یا 7500 متر در ثانیه است.

سرویس جالب در سایت ناسا

ناسا یک ویژگی جالب در سایت خود به مناسبت 30 - مین سالگرد تاسیس تلسکوپ هابل اضافه نمود. به افتخار سالگرد تاسیس تلسکوپ هابل، یک ویژگی جالب که مربوط به سالروز تولد هر یک از ساکنان این سیاره است به وب سایت ناسا اضافه شده است.

اخیراً یک سرویس غیرمعمول در وب سایت ناسا راه اندازی شد. کاربران می توانند تاریخ تولد خود را وارد نموده و مهمترین عکس از عکس هایی که تلسکوپ هابل در این روز در کل مدت کار خود انجام داده است را مشاهده نمایند.

در ماه آوریل، 30 سال از شروع چرخش هابل در مدار زمین می گذرد. طی سال های خدمت مداوم، این تلسکوپ با اندازه یک اتوبوس مدرسه حدود 1.4 میلیون مشاهده داشته است. هر روز، اشیاء فضایی جدید، مرموز و مسحور نماینده در لنز های او قرار می گرفتند. بنابراین، در کاتالوگ ناسا برای هر روز از سال چیزی شگفت انگیز است.

هابل در ارتفاعی تقریباً 569 کیلومتری از سطح سیاره پرواز می نماید و در طی تنها کمی بیش از 1.5 ساعت یک بار به دور آن می چرخد. سرعت چرخش 27 هزار کیلومتر در ساعت یا 7500 متر در ثانیه است.

در 24 ساعت شبانه روز و 365 روز در سال، این تلسکوپ از گوشه های دور جهان عکس برداری می نماید با همان دقت که پرتو لیزر آن کوچکترین جزئیات یک سکه را از فاصله حدود 320 کیلومتری می بیند. وضوح فضایی هابل دارای دقت بسیار بزرگتری از تلسکوپ های زمینی است.

هابل گذشته کهکشان ها را که در حدود 13.4 میلیارد سال نوری از ما دور می شوند می بیند و سخاوتمندانه آن را با همه ساکنان زمین به اشتراک می گذارد.

منبع: اسپوتنیک

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: فرادید
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 84684

به "سرویس جالب در سایت ناسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس جالب در سایت ناسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید