خبرنگاران پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل - میانه به 60 درصد رسید

به گزارش مجله سرگرمی، اردبیل- خبرنگاران- استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی راه آهن اربیل- میانه شتاب گرفته و پیشرفت فیزیکی آن به 60 درصد رسیده است.

خبرنگاران پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل - میانه به 60 درصد رسید

اکبر بهنامجو روز یکشنبه در بازدید از مراحل ریل گذاری طرح راه آهن اردبیل- میانه به خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: راه آهن مهمترین پروژه و مطالبه اهالی استان بوده و عملیات ریل گذاری آن از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی اضافه کرد :کوشش می گردد در چهار ماهه نخست سال 1400 این طرح به اتمام برسد و عملیات ریل گذاری از سمت میانه هم تا چهار ماه آینده آغاز می گردد.

بهنامجو بیان نمود: از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل مبلغ هشت هزار میلیار ریال به این پروژه تخصیص و تا به امروز 700 میلیار ریال آن جذب شده است.

وی با اشاره به تامین ریل های این خط آهن از کارخانه های داخلی و شرکت ذوب آهن اصفهان بیان نمود: پیمانکار صلاحیت دار برای عملیات ریل گذاری انتخاب و با تجهیزات کامل در منطقه مستقر شده و امکانات و تجهیزات لازم نیز به محل اجرای پروژه انتقال داده شده است.

استاندار اردبیل همچنین بیان نمود: مسوولان استان و شرکت شهرک های صنعتی کشور برای اتصال خط آهن اردبیل به شهرک صنعتی شماره 2 و منطقه ویژه مالی اردبیل به توافق رسیده اند و بر این اساس، طرح راه آهن در حدود 10 کیلومتر فاصله این دو منطقه صنعتی با ایستگاه راه آهن اردبیل نیز به اجرا در می آید.

وی گفت: اتصال شهرک صنعتی شماره 2 و منطقه ویژه مالی اردبیل به خطوط ریلی کشور پیس از تکمیل مرحله دوم مطالعات طرح انجام خواهد شد تا به این طریق محصولات فراوری شده در این دو منطقه صنعتی به وسیله خط ریلی به بازارهای داخلی و خارجی منتقل گردد.

بهنامجو با پیش بینی سرانجام پروژه راه آهن اردبیل تا آخر دولت دوازدهم گفت: پیگیری ادامه این خط ریلی کشور به سمت شمال استان نیز ادامه دارد و طرح مورد نظر در مرحله مطالعاتی واقع شده است.

وی بیان نمود: این خط ریلی منطقی ترین و کم هزینه ترین راستا ریلی در کریدور شمال ـ جنوب محسوب می گردد و با ادامه احداث آن تا منطقه مغان و گمرک مرزی در شهرستان بیله سوار، کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد بارانداز ریلی در شمال استان و اتصال آن به راه آهن جمهوری آذربایجان گفت: با احداث 14 کیلومتر راه آهن در شمال استان اردبیل، خطوط ریلی ایران به راه آهن جمهوری آذربایجان متصل می گردد.

عملیات تکمیلی راه آهن اردبیل هم اکنون در 12 قطعه شامل 35 درصد منطقه کوهستانی و سخت گذر، 45 درصد تپه ماهور و 20 درصد دشت با سرعت قابل قبول در حال اجراست.

مرتفع ترین پل ریلی کشور به ارتفاع 81 متر در راستا آرپاچایی برای ایجاد ارتباط در این خط ریلی در حال احداث است و علاوه بر آن، در طول راستا 27 کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

عملیات اجرایی راه آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی 175 کیلومتر در سال 84 آغاز شده و در این مدت بارها مردم استان وعده های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده اند، اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران و تزریق اعتبارات مناسب در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.

در طرح راه آهن اردبیل - میانه 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، چهار کیلومتر پل دره ای عظیم، سه کیلومتر پل آبرو و 10 دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می گردد.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود 35 هزار تن مصالح فلزی همچون آهن آلات، میلگرد و کابل و حدود 220 هزار تن سیمان مورد احتیاج است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 83754

به "خبرنگاران پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل - میانه به 60 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل - میانه به 60 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید