برف بازی در کنار یکی از بزرگ ترین عبادتگاه های ایران

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تکاب از برگزاری جشنواره زمستانی تخت سلیمان در این شهرستان اطلاع داد.

برف بازی در کنار یکی از بزرگ ترین عبادتگاه های ایران

امیر مطلوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با هماهنگی های صورت گرفته با فرمانداری تکاب و بخشداری و دهیاری تخت سلیمان این جشنواره 19 بهمن ماه امسال در مجموعه آبگرم تخت سلیمان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: با توجه به وجود مناطق بکر طبیعی، مجموعه جهانی تخت سلیمان و آبگرم های فراوان در این منطقه، هدف اصلی از برگزاری این جشنواره معرفی توانمندیهای منطقه و جذب گردشگران در فصل زمستان است.

مطلوبی به بخشهای مختلف این جشنواره اشاره نمود و اضافه نمود: در این جشنواره بخشهای مختلفی مانند جشنواره آدم برفی، ساخت المان های تاریخی شهرستان تکاب با برف و یخ، برپایی غرفه های غذا های سنتی و بومی ، برگزاری مسابقات و بازیهای محلی و چندین برنامه مفرخ برای شرکت کنندگان در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تکاب افزود: سعی خواهیم داشت با هماهنگی های لازم با انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اقدام به دعوت از تورهای گردشگری از مراکز استان و پایتخت کنیم تا ظرفیتهای گردشگری منطقه را به هموطنان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگاران، تخت سلیمان (یا آتشکده آذرگُشنَسب) نام محوطهٔ تاریخی بزرگی در نزدیکی تَکاب و روستای تخت سلیمان (در گذشته نصرت آباد) در آذربایجان غربی و 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع است؛ تکاب در مرز ترکیه، با مرکز استان یعنی ارومیه، 289 کیلومتر فاصله دارد.

تخت سلیمان تکاب، بزرگ ترین مرکز آموزشی و اجتماعی و عبادتگاه ایران در دوره ساسانی بوده و دریاچه سلیمان، آتشکده آذرگُشنسب، معبد آناهیتا، ایوان خسرو و تالار ستون دار در کنار آن قرار گرفته است.

آتشکده آذرگشنسب بسیار مورد احترام مردم بود و از معروف ترین بخش های این مجموعه است. بهرام پنجم این مجموعه را بر پا کرد و در دوره خسرو انوشیروان رونق بیشتری هم داشت. تخت سلیمان چهارمین اثری است که از ایران در یونسکو به ثبت رسیده است.

این مجموعه کنار دریاچه طبیعی زیبایی قرار گرفته و آب دریاچه ، از عمق 120 متری از چشمه می جوشد و بالا می آید.

در مورد نام این مجموعه باورهای متفاوتی نقل شده، برخی ها باور دارند این مکان را حضرت سلیمان ساخته شده و در همین جا هم زندگی می کرد البته برخی دیگر می گویند از ترس حمله اعراب به عبادتگاه های زرتشتی، نام سلیمان را بر این منطقه گذاشتند.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11153

به "برف بازی در کنار یکی از بزرگ ترین عبادتگاه های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف بازی در کنار یکی از بزرگ ترین عبادتگاه های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید