چکش کاری طرح رونق فراوری ، نمی توانیم اعتبار را جذب کنیم!

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سی امین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان کرمانشاه امروز یکشنبه با دستور کار اصلی آنالیز دستورالعمل ابلاغی طرح رونق فراوری و به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار گردید.

چکش کاری طرح رونق فراوری ، نمی توانیم اعتبار را جذب کنیم!

جای معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در جلسه خالی بود و الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه که همزمان سرپرستی این معاونت را بیش از یک ماه است که بر عهده گرفته در اواخر جلسه به جمع اضافه شد.

در ابتدای جلسه گزارشی از این دستورالعمل ابلاغی توسط محسن رستمی سرپرست سازمان صمت کرمانشاه ارائه و اعتبار 400 میلیون تومانی مصوب ابلاغ شد؛ این اعتبارات قرار است بین سه بخش صنعت و معدن، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری استان تقسیم گردد.

از نکات جالب این طرح نادیده دریافت بخش تجارت یکی از مهمترین بخش های استان بود که مورد انتقاد مسئولان اتاق بازرگانی نهاده شد؛ همچنین طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی و واحدهای اقتصادی دارای مشکل نقدینگی که با دریافت این تسهیلات به کارشان ادامه می دهند مشمول این طرح می شوند.

یکی از موضوعات دیگر طرح مذکور این بود که افرادی که چک برگشتی یا بدهی معوق هم دارند می توانند در صورت مشمول بودن از این تسهیلات استفاده نمایند؛ هرچند اعلام شد با وجود تسهیلات کم بهره ای همچون یاری های فنی اعتباری و تسهیلات اشتغال روستایی سود 17 درصدی این تسهیلات چندان جذابیتی برای واحدها ندارد.

این تقسیم بندی به گونه ای انجام گردیده بود که 180 میلیارد تومان سهم صنعت و معدن، 140 میلیارد تومان سهم جهادکشاورزی و 80 میلیارد تومان سهم میراث فرهنگی و گردشگری بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی به سهم این سازمان معترض بود، البته نه از این جهت که سهمشان کم است بلکه سهم تخصیصی به جهادکشاورزی را بسیار بیشتر از احتیاج این سازمان بیان کرد!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم بیان کرد که پروژه هایی برای جذب این میزان تسهیلات با شریط قید گردیده ندارند!

به نظر فراوری استان روی ریل رونق است که مدیران استان حاضرند به راحتی قید اعتبارات را بزنند و شاید هم واقعا این همه پروژه ناتمام در استان تامین اعتبار گردیده اند و اشباع هستند و دیگری احتیاجی به این اعتبارات ندارند.

مشخص سهم بانکهای عامل برای پرداخت تسهیلات هم از مسائل دیگری بود که تقریبا بی نتیجه ماند اما باید ظرف روزهای آینده در این خصوص به تفاهم برسند.

موضوع مشخص دستگاه نظارتی بر کارگروه طرح رونق فراوری براساس دستورالعمل فوق بر عهده استاندار است و استاندار کرمانشاه این موضوع را با مدیران کل صمت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی استان در میان گذاشت؛ مدیرکل میراث فرهنگی گفت که اصولا دستگاه های نظارتی بر اساس خبر انحراف ورود می نمایند و رییس سازمان جهادکشاورزی هم گفت که این دستگاه ها نیروی کافی برای این کار ندارند!

این اظهارات تلویحا به رد حضور دستگاه های نظارتی در این کارگروه اشاره داشت که معاون سیاسی استاندار برای جلوگیری از حواشی این اظهارات پیشنهاد داد که خود استاندار در این زمینه تصمیم بگیرد.

انطباق نداشتن دستورالعمل وزارت صمت و همچنین بانک مرکزی از دیگر موارد مطرح گردیده در این جلسه بود که در مواردی ایجاد ابهام می کرد و استاندار خواهان پیشنهاد برای برطرف آنها شد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2172

به "چکش کاری طرح رونق فراوری ، نمی توانیم اعتبار را جذب کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چکش کاری طرح رونق فراوری ، نمی توانیم اعتبار را جذب کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید