نقش کمرنگ اعضای هیات علمی در تصمیم گیری ها، افزایش پذیرش دانشجو، امری مثبت است

به گزارش مجله سرگرمی، رییس انجمن ارولوژی آسیا با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در بحث آموزش پزشکی کشور، بیان کرد: شرایط و بستر لازم برای دخالت بیشتر اعضای هیات علمی در برنامه ریزی و تصمیم گیری های دانشگاهی فراهم گردد.

نقش کمرنگ اعضای هیات علمی در تصمیم گیری ها، افزایش پذیرش دانشجو، امری مثبت است

دکتر جلیل حسینی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره تغییرات لازم در بحث تحول آموزش پزشکی، گفت: طبیعتاً در اولین مرحله باید بها و ارزش لازم به اساتید و اعضای هیات علمی داده گردد تا عضو هیات علمی در راستای انجام امور مرتبط با بخش خود در دانشکده و بیمارستان برنامه ریز و تصمیم گیر باشد، چراکه اگر اعضای هیات علمی شخصاً درمورد روند آموزش تصمیم گیر باشند قطعا با انگیزه بهتری فعالیت نموده و پیشنهادهای سازنده ای برای ارتقای آموزش در دانشگاه ارایه می نمایند.

وی مهمترین مساله را شناختن حق اعضای هیات علمی در تصمیم گیری ها دانست و گفت: باید یک پروسه پایین به بالا برای تصمیم گیری ها در دانشگاه طراحی گردد به گونه ای که موضوعات مربوطه از اعضای هیات علمی به روسای بخش و از این طریق به مدیران گروه و سایر مسئولین دانشگاه منتقل گردد.

رییس مرکز تحقیقات ناباروری و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مباحث مطرح گردیده در خصوص پذیرش دانشجوی پزشکی بیش از ظرفیت دانشگاه، عنوان نمود: افزایش پذیرش دانشجو مقوله مثبتی است چراکه هرچه دانش آموخته در کشور بیشتر داشته باشیم سطح علمی و فرهنگی کشور بالاتر می رود، با این حال باید استانداردهای استاد، دانشجو و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی رعایت گردد.

حسینی با اشاره به شعار توسعه آکادمیک احتیاج دانشگاه امروز، گفت: توسعه آکادمیک به این معناست که اعضای هیات علمی از لحاظ توانمندی تقویت گردیده و حضورشان در تصمیم گیری ها پر رنگ تر گردد.

این عضو هیات علمی دانشگاه در انتها با اشاره به توسعه آکادمیک کشور در مقایسه با سایر کشورها، اظهار کرد: یکی از جنبه های مهمی که کمتر به آن پرداخته گردیده، معرفی جمع آکادمیک ما در سطح بین المللی است که به دلایل مختلف به این موضوع کمتر پرداخته گردیده، با این حال باید با برطرف مشکلات مالی و زیرساختی در راستای توسعه آکادمیک و معرفی اعضای هیات علمی دانشگاه در سطح منطقه و جهان اقدام کنیم.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 708

به "نقش کمرنگ اعضای هیات علمی در تصمیم گیری ها، افزایش پذیرش دانشجو، امری مثبت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش کمرنگ اعضای هیات علمی در تصمیم گیری ها، افزایش پذیرش دانشجو، امری مثبت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید