بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در احیای آب بندان ها لازم است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، عصر پنجشنبه استاندار گیلان به همراه هیئتی از مدیران کل دستگاه های اجرایی برای بازدید از پروژه های عمرانی در حال انجام و همچنین مناطق سیل زده شهرستان صومعه سرا به این شهرستان سفر کرد.

بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در احیای آب بندان ها لازم است

در این سفر مصطفی سالاری در ابتدا از پروژه سد لاستیکی تولمشهر با اعتبار 100 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 20 درصد، پروژه احیای آب بندان روستای مردخه کوچک و همچنین پروژه در حال انجامی کمربندی تولمشهر به طول 1.6 کیلومتر و با اعتبار6 میلیار ریال و با پیشرفت 40 درصدی بازدید کرد.

پروژه چهار بانده کردن محور فومن- پونل با اعتبار760 میلیارد ریالی و بطول 25 کیلومتر دیگر پروژه ای بود که استاندار گیلان از آن بازدید به عمل آورد.

بازدید از مناطق سیل زده دهستان ضیابر اعم از روستای بهمبر و مازندران محله و صحبت با خانواده هایی که در این سیل دچار خسارت گردیده بودند آخرین برنامه حضور استاندار گیلان در شهرستان صومعه سرا بود.

اجرای پروژه های ملی زمینه ایجاد اشتغال در صومعه سرا فراهم می نماید

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی که در این بازدید استاندار گیلان را همراهی می کرد با اشاره به پروژه های درحال اجرا در شهرستان صومعه سرا، اظهارکرد: پروژه سد لاستیکی تولمشهر یکی از بهترین پروژه های در حال انجام در این زمینه است.

سید کاظم دلخوش با بیان اینکه با توجه به وجود مشکل در حوزه آب در بخش تولمات اجرای این سد برای 100 سال آینده این مشکل را در این بخش حل خواهد نمود، اضافه نمود: در این پروژه همچنین با ایجاد فضای گردشگری در اطراف این سد فرصت شغلی نیز برای جوانان منطقه فراهم می گردد.

وی با اشاره به اجرای کمربندی تولمات، گفت: در سال 89 برای اجرای این پروژه بیش از 8 میلیارد و 500 میلیون تومان ردیف بودجه ای در نظر گرفته شد که متاسفانه در سال های بعد این ردیف بودجه از بین رفته و در جای دیگری هزینه شد.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با انتخاب دوباره بنده به عنوان نماینده این شهر اجرای این پروژه پیگیری گردیده و در حال انجام است، اظهار داشت: با توجه به نزدیکی این کمربندی به رودخانه عبوری در این منطقه می تواند در حوزه گردشگری و ایجاد اشتغال نیز موثر باشد.

تسهیل واگذاری آب بندان ها به بخش خصوصی برای احیای دوباره

استاندار گیلان نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد مطلوب مسئولان صومعه سرا به ویژه نماینده این شهرستان در پیگیری و اجرای پروژه ها، اظهارکرد: باید از توانمندی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای اجرا و تکمیل پروژه ها نهایت استفاده برده گردد.

مصطفی سالاری همچنین به تعدد پروژه های اجرایی در این شهرستان نیز اشاره و بازدید از روند اجرایی آنها را مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: بازدید از پروژه های اجرایی سبب می گردد که در صورت احتیاج به اعتبارات بیشتر برای اجرا و تکمیل پروژه، مسئولان پیگیری نموده و تصمیمات لازم اتخاد گردد.

وی اظهار داشت: تمامی پروژه هایی که برای مردم شهرستان صومعه سرا اهمیت دارد اعم از مواصلاتی، آب کشاورزی و خدمات آموزشی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

سالاری با اشاره به برگزاری شورای آنالیز وضعیت آب بندان ها برلزوم لایه روبی و دیوارکشی آب بندان ها تأکید کرد و اضافه نمود: در این شورا شرایط واگذاری در این حوزه را آسان نموده ایم تا موانع موجود برای سرمایه گذاری در این بخش برداشته گردد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در این نشست تصمیماتی برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت آب بندان ها و همچنین رضایتمندی کشاورزان گیلانی اتخاد شد، ادامه داد: قرار شد در این زمینه از محل منابع ملی و استانی و ظرفیت بخش خصوصی بودجه بیشتری را برای لایروبی آب بندان ها اختصاص داده گردد.

وی اظهارکرد: با واگذاری بلند مدت این آب بندان ها به بخش خصوصی برای اجرای پروژه های گردشگری، آبزی پروری، ورزشی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار شاهد اجرای عملیات لایروبی با کمترین هزینه و همچنین تأمین آب کشاورزی خواهیم بود.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4382

به "بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در احیای آب بندان ها لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در احیای آب بندان ها لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید