شروع به کار دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز

به گزارش مجله سرگرمی، دهمین نمایشگاه بین المللی پارس با حضور شرکت ها و موسسه های فعال در حوزه گردشگری و نمایندگانی از 6 کشور، سمن ها و شخصیت های حقیقی و حقوقی، بعدازظهر چهارشنبه 21 آذر در شیراز شروع به کار کرد.

شروع به کار دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز

به گزارش خبرنگاران، مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، اعضای کمیسیون فرهنگی و فراکسیون گردشگری مجلس، سفرا و کارداران سفارتخانه های برخی کشورها، سرپرست استانداری فارس و شهردار شیراز، برگزار گردید.

دهمین نمایشگاه گردشگری پارس با محوریت توریسم سلامت، گردشگری مذهبی و با حضور شرکت ها و نمایندگانی از شش کشور، 9 استان و منطقه آزاد تجاری چابهار در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شیراز در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه که مسئولیت اجرایی آن را سازمان همیاری شهرداری های فارس عهده دار است، زنجیره گردشگری سلامت، دفاتر خدمات مسافرتی، ایرلاین ها و هتلداران به همراه ده ها مرکز بیمارستانی و درمانی شرکت دارند.

جشنواره تاریخی، فرهنگی محور ساسانی با رویکرد معرفی آثار تاریخی و میراثی به ثبت رسیده در محورهای سروستان، فیروزآباد و کازرون با هدف معرفی ظرفیت ها و زیرساخت های گردشگری نیز طی روزهای آینده در حاشیه این نمایشگاه برگزار می گردد.

در این نمایشگاه که آژانس های مسافرتی از کشورهای ترکیه، عمان، امارات، اندونزی، هند و سنگاپور حضور دارند، نشست های علمی و تخصصی در چهار محور هتلداری، دیجیتال، اقتصاد گردشگری سلامت، استراتژی بازاریابی و مهندسی ارزش در گردشگری از دیگر رویدادهایی است که در حاشیه این نمایشگاه پیش بینی و تعریف شده است.

استان های خراسان رضوی، اصفهان، همدان، مرکزی، تهران، آذربایجان غربی و شرقی، سمنان و منطقه آزاد چابهار در این نمایشگاه در فضای پیش بینی شده 17 هزار مترمربعی غرفه خود را دائر نموده اند.

به گزارش خبرنگاران، مدیریت اجرایی دهمین نمایشگاه گردشگری پارس را سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های استان فارس عهده دار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: نمایشگاه پارس، بزرگترین و مهمترین رویداد گردشگری کشور محسوب می گردد.

به گزارش خبرنگاران، مصیب امیری در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز، گفت: نمایشگاه گردشگری پارس این فرصت را برای فعالان گردشگری فراهم نموده تا ظرفیت ها و توانمندی های این صنعت را به مخاطبان و علاقه مندان معرفی نمایند. این رویداد بزرگ یکی از 400 رویداد گردشگری محسوب می گردد که برای استان پهناور فارس تعریف شده است.

امیری ادامه داد: نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس به دنبال رونق اقتصادی پایدار با بهره گیری از صنعت گردشگری به عنوان سومین صنعت پولساز جهان، اشتغال فراگیر و آشنایی گردشگران داخلی و خارجی و فعالان این صنعت با مجموعه های گردشگری فارس است .

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: سال جاری این نمایشگاه با رویکرد گردشگری سلامت و معرفی تخصصی محور جهانی ساسانی فارس و شهر جهانی منبت آباده در شیراز برگزار می گردد.

امیری ادامه داد: در واقع محورهای اصلی این نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری، صنایع دستی و سوغات محلی، خدمات و تجهیزات هتلینگ و واحدهای اقامتی و تاسیسات و زیرساخت های گردشگری است که با همکاری و حضور موثر دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری، آکادمی های گردشگری و دانشگاه های مرتبط، کمیسیون های گردشگری، اتاق های بازرگانی کشور، انجمن گردشگری سلامت، جامعه گردشگری الکترونیک، استارت آپ ها و شبکه علمی کشور، برگزار می گردد.

او گفت: در این نمایشگاه فعالان حوزه های گردشگری از 10 استان کشور و 6 کشور خارجی حضور دارند.

امیری ادامه داد: فارس، خراسان رضوی، همدان، اصفهان، تهران، آذربایجان غربی و شرقی، مرکزی، سمنان و منطقه آزاد چابهار و نمایندگانی از کشورهای عمان، سنگاپور، ترکیه، هند، اندونزی و امارات نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به اینکه 2 سالن به شکل کامل به گردشگری سلامت و صنایع دستی اختصاص دارد، گفت: همزمان با این نمایشگاه 4 نشست علمی و تخصصی، 3 تور گردشگری با مضامین و اهداف متنوع در بافت تاریخی- فرهنگی شیراز و نشست های سالیانه روسای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، روسای جامعه هتلداران و روسای انجمن صنفی راهنمایان کشور برگزار می گردد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8131

به "شروع به کار دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید