5 مقصد برتر برای عاشقان چای

به گزارش مجله سرگرمی، بهترین مقاصد برای عاشقان چای

چای در بیشتر کشورهای آسیایی، تاریخ طولانی ای دارد و سنت ها و مراسم بسیاری برای آن وجود دارد که همچنان در بعضی از کشور ها اجرا می شوند. با وجود این که تاریخ چای در ایران به قدمت کشورهایی مثل هند و چین نیست، اما امروزه این نوشیدنی جزو جدا نشدنی زندگی ما ایرانی ها به حساب می آید. اگر شما هم نمی توانید زندگی بدون چای را تصور کنید، این مطلب برای شما است. با خبرنگاران همراه باشید تا با مقاصد برتر چای در دنیا آشنا شوید.

5 مقصد برتر برای عاشقان چای

مراکش

زیبایی مراسم چای و نحوه آماده کردن آن در این کشور، شما را شگفت زده می کند. چای نعنا معروف ترین نوشیدنی این کشور است که از ترکیب چای سبز، برگ نعنا و لیمو تهیه می گردد و به همراه کمی شکر سرو می گردد. به طور سنتی، چای در خانواده های مراکشی توسط مرد خانواده تهیه می گردد. سنت زیبای تهیه این چای، نسل به نسل در خانواده های مراکشی منتقل می گردد. تعارف کردن چای نعنا یکی از راه های مهمان نوازی در این کشور است و در کافه ها می توانید افرادی (معمولا مردان) را ببینید که به بهانه خوردن یک فنجان چای نعنا دور هم جمع شده و به گفتگو می نشینند.

چین

تاریخ چای در این کشور به قرن دهم قبل از میلاد مسیح بر می گردد که باعث شده است تا چین، قدیمی ترین فرهنگ تهیه و سرو چای را در جهان داشته باشد. مراسم های سنتی تهیه چای همچنان در چین برگزار می شوند و شامل تهیه و سرو انواع چای، از چای محبوب چینی ها یعنی چای سبز گرفته تا چای سفید، سیاه و چای انواع گل می گردد. بهترین مکان برای امتحان کردن چای اصیل چینی، چایخانه های سنتی است که می توانید در سراسر کشور آن ها را پیدا کنید.

روسیه

به لطف هوای سرد روسیه، چای به محبوب ترین نوشیدنی این کشور تبدیل شده است. مراسم های سنتی سرو چای، جایگاه مهمی در فرهنگ و سنت های روسی دارند. جالب است بدانید در روسیه هم برای دم کردن چای، از سماور استفاده می کنند که به همین نام در این کشور شناخته می گردد. چای مخصوص روسی زاوارکا (zavarka) نام دارد. فرهنگ چای در روسیه شباهت زیادی به ایران دارد و معمولا به عنوان یکی نوشیدنی محبوب عصرانه به همراه شیرینی و یا ساندویچ های کوچک سرو می گردد.

سریلانکا

جالب است بدانید کشور سریلانکا یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده و صادر کننده چای سبز و سیاه در جهان است. مزارع چای در کندی و نوارا، دو شهر این کشور، علاوه بر مناظر بسیار زیبایی که دارند به شما امکان تجربه طیف متنوعی از چای های محلی این کشور را میدهند. حواستان باشد، بعد از اینکه چای تازه سریلانکایی را نوش جان کردید ممکن است هیچ چای دیگری به دلتان ننشیند!

هند

هندی ها یکی از جالب ترین روش های تهیه چای را دارند که شباهت زیادی به چای و شیر انگلیسی دارد. چای ماسالا که از ترکیب چای سیاه، شیر و ادویه تهیه می گردد، در سراسر هند طرفداران زیادی دارد و به طور روزانه در این کشور مصرف می گردد. شما می توانید این چای را علاوه بر خیابان ها و رستوران ها، در ایستگاه های قطار هند هم پیدا کنید.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: الی گشت
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50334

به "5 مقصد برتر برای عاشقان چای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مقصد برتر برای عاشقان چای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید