10 نوروزگاه در چهارمحال و بختیاری برپا شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: 10 نوروزگاه در این استان برپا شده است.

10 نوروزگاه در چهارمحال و بختیاری برپا شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی آونگ بهاراز سیمای شبکه جهانبین مرکز چهارمحال و بختیاری اجرای ویژه برنامه های نوروزی را تشریح و تأکید کرد: در نوروز سال جاری آئین ها، آداب، رسوم و سنت های مربوط به نقاط مختلف استان برای مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به استان برگزار خواهد شد.

وی اضافه نمود: برای معرفی فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری 10 نوروزگاه و 25 بازارچه دائمی و موقت صنایع دستی در نوروز 1398 برپا شد.

جوادی توضیح داد: در هریک از نوروزگاه ها آداب و رسوم و آئین های مخصوص همان منطقه اجرا می گردد.

وی بیان داشت: احیای خرده فرهنگ ها و پاسداست فرهنگ ناملموس هر منطقه از مهمترین اهداف اجرای نوروزگاه ها به شمار می رود.

جوادی اضافه نمود: نوروز 1398 دومین سالی است که رویداد نوروزگاه در چهارمحال و بختیاری اجرا می گردد.

وی عنوان داشت: مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر و بوستان ملت شهرکرد، پیرغار شهرستان فارسان، گرداب شهرستان بن، مشایخ شهرستان کیار، پارک دز پارت شهرستان اردل، چشمه برم شهرستان لردگان، چشمه دیمه شهرستان کوهرنگ، شهرستان بروجن و سامان میزبان این رویداد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این استان به ل حاظ قرار گیری در جهت ترانزیتی ارتباطی استان های فلات مرکزی کشور به بنادر جنوب غرب و جنوب ایران مکان مناسبی برای حضور مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی ادامه داد: وجود آب و هوای چهار فصل، مناطق گردشگری، اماکن تاریخی مذهبی و سایر جاذبه های دیدنی بی نظیر چهارمحال و بختیاری این استان را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل نموده است.

جوادی اعلام کرد: میهمانان، مسافران و گردشگران نوروزی می توانند لحظات خوش و خاطره انگیزی را برای خود در چهارمحال و بختیاری ثبت نمایند.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17518

به "10 نوروزگاه در چهارمحال و بختیاری برپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نوروزگاه در چهارمحال و بختیاری برپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید