کیک انجیر و شکر قهوه ای

به گزارش مجله سرگرمی، در مطلب زیر طرز تهیه کیک انجیر را به شما آموزش می دهیم.

کیک انجیر و شکر قهوه ای

به گزارش ، کیک انجیر با انجیر و سایر مواد درست می شود که در این میان انجیر نقش اصلی دارد. این کیک به شکل های مختلفی درست می شود و گاهی آجیل هایی مثل گردو، بادام، پسته و ادویه هایی مثل دارچین، جوز و میخک هم مواد این کیک را تشکیل می دهند. روی کیک هم گاهی با خامه زده، عسل، سس درست شده با انجیر و یا براق کننده شکری تزئین می شود. این کیک در اصل از آشپزی یونانی نشات می گیرد که بعد ها دچار تغییر و تحولاتی شد.

این کیک میوه ای به چندین شکل درست می شود. یک نوع کیک با آرد بادام درست می شود که بسیار مشهور است. این نوع برای کسانی که دچار حساسیت به گلوتن هستند، بسیار خوب است. همچنین به این روش شما یک کیک نرم و لطیف خواهید داشت. کیک انجیر معمولا به این شکل درست می شود که ابتدا خمیر در ظرف ریخته می شود، سپس انجیر های برش زده و گاهی هم سالم روی خمیر چیده شده سپس در فر قرار داده می شود.

در کیک وارونه انجیر برعکس عمل می شود یعنی ابتدا انجیر ها کف ظرف قرار می گیرند سپس خمیر روی آن ریخته می شود و موقع خروج از فر و خنک شدن کیک وارونه شده و سطح انجیری تعیین می شود. ما در زیر چند مدل کیک انجیر آورده ایم تا شما هرکدام را که مطابق میلتان بود، درست کنید.

این مدل کیک که همانند کیک های میوه ای خانگی به صورت یک لایه و در ماهیتابه چدنی درست می شود، بسیار نرم، لطیف و پف است و بخاطر وجود شکر قهوه ای، طعمی خوشمزه و کاراملی دارد.

کره نرم شده: 3/4 پیمانه (معادل 150 گرم)

شکر قهوه ای روشن: 1 و 1/2 پیمانه

تخم مرغ: 2 عدد

اسانس وانیل: 2 و 1/2 قاشق چای خوری

آرد: 2 پیمانه

بیکینگ پودر: 1 و 1/2 قاشق چای خوری

نمک: 1/4 قاشق چای خوری

شیر ترش با شیر کامل: 3/4 پیمانه

انجیر تازه: 2 پیمانه، دو نیم شده

شکر سفید: 2 قاشق غذاخوری

1. فر را با حرارت 175 درجه سلسیوس روشن کنید. کف یک ماهیتابه چدنی با قطر 25 سانت را آرد بپاشید.

2. داخل کاسه ای بزرگ، کره نرم شده و شکر قهوه ای را با همزن برقی روی سرعت متوسط حدود 2 دقیقه میکس کنید تا پف کند. لبه های کاسه را به سمت پایین برانید. تخم مرغ را اضافه کنید، حدود 2 دقیقه عن بزنید تا پف کند. وانیل را هم افزوده و هم بزنید.

3. داخل کاسه ای متوسط، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با همزن سیمی بهم بزنید. همرن برقی را روی سرعت کم بگذارید. به آرامی آرد را به مخلوط توی کاسه اضافه کنید. ابتدا مقداری بعد مقداری شیرترش و هر بار بهم بزنید. ابتدا و انتهای کار با مخلوط آردی باشد. همزدن مخلوط فقط در حدی باشد که مواد با هم مخلوط شوند. در صورت نیاز موادی را که به بالای لبه های کاسه رفته اند را با لیسک یا اسپاتول به سمت پایین برانید. خمیر را داخل ماهیتابه بریزید. انجیر ها را به طور منظم روی خمیر بچینید به طوری که سمت برش خورده رو به بالا باشد. شکر سفید را روی آن ها بپاشید.

4. ماهیتابه را داخل فر گذاشته و آن را بپزید تا روی آن برشته و طلایی شود. یک سیخ چوبی را در مرکز آن فرو کنید اگر تمیز بیرون آمد یعنی پخته است. معمولا حدود 50 تا 55 دقیقه طول می کشد تا بپزد. حدود 20 دقیقه بگذارید خنک شود سپس گرم سرو کنید.

منبع: برترین ها

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60138

به "کیک انجیر و شکر قهوه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیک انجیر و شکر قهوه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید