کمر بازار فروش موبایل شکست!

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت (Counterpoint Research) به تازگی با انتشار آمار و گزارش های جدید اعلام نموده اند که میزان فروش و عرضه در بازار های جهانی موبایل در سه ماهه نخست امسال میلادی تحت تاثیر آغاز گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضا، 13 درصد کاهش یافته است و مجموع کل میزان فروش موبایل در بازار های جهانی نتوانست از مرز 300 میلیون دستگاه در این بازه زمانی عبور کند.

کمر بازار فروش موبایل شکست!

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار های منتشر شده از سوی این کارشناسان، بیشتر شرکت های فراوری نماینده موبایل همچون سامسونگ، هوآوی و اپل که همیشه در رتبه های برتر فهرست رده بندی بزرگترین سازندگان گوشی های هوشمند جای دارند، با کاهش و افت قابل توجهی در نخستین فصل سال 2020 میلادی روبرو شده اند.

البته در این میان دو شرکت شیائومی و ریل می بر خلاف سایر فراوری نمایندگان موبایل با کاهش میزان فروش و عرضه در این بازه زمانی روبرو نشده اند.

نمودار زیر به وضوح میزان فروش برترین شرکت های فراوری نماینده موبایل و سهم آن ها در بازار های جهانی را در در نخستین فصل امسال میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان داده و مقایسه می نماید.

طبق این نمودار سامسونگ با فروش 59 میلیون دستگاه گوشی و اختصاص سهم 20 درصدی در سه ماهه نخست سال 2020 همچنان در رتبه نخست این فهرست رده بندی جای گرفته است. این در حالیست که میزان فروش این شرکت کره ای در سه ماهه نخست سال 2019 میلادی 72 میلیون دستگاه و سهم آن در بازار های جهانی 21 درصد بوده است.

هواوی نیز با فروش 49 میلیون دستگاه در این بازه زمانی و اختصاص سهمیه 17 درصدی در بازار های جهانی در رتبه دوم او را گرفته است. این در حالی است که این شرکت بازار گچینی در در همین بازه زمانی در سال گذشته توانسته بود 59.1 میلیون دستگاه در بازار های جهانی به فروش برساند.

اپل نیست در نخستین پس از امسال میلادی 40 میلیون دستگاه موبایل فروخته و سهمی 14 درصدی را از بازار های جهانی به خود اختصاص داده است. این شرکت آمریکایی در همین بازه زمانی در سال قبل 42 میلیون دستگاه گوشی روانی بازار های جهانی نموده بود.

در این میان شیائومی که در رتبه چهارم این فهرست در رده بندی قرار گرفته توانسته میزان فروش خود در سه ماهه نخست امسال میلادی را به 29.7 میلیون دستگاه و سهم خود را نیز به 10 درصد افزایش دهد.

در ادامه این گزارش همچنین کارشناسان و تحلیلگران این موسسه تحقیقاتی برآورد و اعلام کردند که تاثیر و تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده و ویروس کرونا بر بازار های جهانی فروش موبایل در سه ماهه دوم سال 2020 میلادی بسیار بیشتر و گسترده تر از سه ماهه نخست سال خواهد بود و شرکت های فراوری نماینده موبایل باید کوشش بیشتری برای فروش در بازار های جهانی نمایند.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: فرارو
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88468

به "کمر بازار فروش موبایل شکست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمر بازار فروش موبایل شکست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید