کرزی: انتخابات روند صلح را تهدید می نماید، در جنگ اهداف و منافع خارجی ها قرار داریم

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور سابق افغانستان گفت که این کشور در بحران تحمیلی از سوی خارجی ها و جنگ اهداف و منافع آن ها قرار گرفته است و در چنین شرایطی برگزاری انتخابات امکانپذیر نیست.

کرزی: انتخابات روند صلح را تهدید می نماید، در جنگ اهداف و منافع خارجی ها قرار داریم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان که همچنان یکی از مهمترین شخصیت های سیاسی این کشور محسوب می گردد به آسوشیتدپرس گفت که برگزاری انتخابات سبب ناامنی این کشور خواهد شد و به جای آن باید گفت وگوهای صلح از سرگرفته گردد.

کرزی بر این باور است که از سرگیری گفت وگوهای صلح بهترین راه رو به جلو است و اگر حتی مذاکرات بین آمریکا و طالبان صورت نگیرد باید بین افغان ها ادامه یابد.

وی اضافه نمود که برگزاری انتخابات در شرایط کنونی مانند این است که از یک بیمار قلبی بخواهید تا در ماراتون شرکت کند.

رئیس جمهور افغانستان درباره نقش دست های خارجی در تداوم بحران این کشور گفت: اکنون زمان انتخابات نیست، ابتدا باید در افغانستان به صلح برسیم و سپس انتخابات را برگزار کنیم. ما نمی توانیم انتخابات را در کشور برگزار کنیم که تحت بحران تحمیلی خارجی واقع شده است، ما در جنگ اهداف و منافع خارجی قرار داریم، این جنگ ما نیست، ما تنها در آن کشته می شویم.

کرزی همچنین خواهان از سرگیری فوری گفت وگوها با طالبان شد و از رئیس جمهور آمریکا خواست تا این بار در روند صلح شفافیت وجود داشته باشد.

رئیس جمهور سابق افغانستان اخیراً نیز در یک نشست مشترک با شماری از رهبران سیاسی و جهادی افغانستان از جمله یونس قانونی، اسماعیل خان، عطامحمد نور، رنگین دادفر اسپنتا و آغا جان معتصم خواهان تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شده بود.

کرزی گفته بود: در اوضاع کنونی افغانستان که مردم این کشور سازماندهی انتخابات را رهبری نمی نمایند و پیش شرط های ابراز آزادانه خواست مردم نیز وجود ندارد برگزاری انتخابات افغانستان را به سمت بحران عمیق سیاسی و اجتماعی خواهد کشاند و به برقراری صلح نیز کمکی نخواهد کرد.

.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47041

به "کرزی: انتخابات روند صلح را تهدید می نماید، در جنگ اهداف و منافع خارجی ها قرار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزی: انتخابات روند صلح را تهدید می نماید، در جنگ اهداف و منافع خارجی ها قرار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید