پردازنده های جدید اینتل 1000 برابر سریع تر از پردازنده های کنونی

به گزارش مجله سرگرمی، پردازنده های مجهز به هوش مصنوعی نسل جدید شرکت اینتل بسیار سریع تر از حالت پردازنده های معمولی است.

پردازنده های جدید اینتل 1000 برابر سریع تر از پردازنده های کنونی

به گزارش خبرنگار ، پردازنده های جدید شرکت اینتل با تجهیز به هوش مصنوعی سرعتی 1000 بار سریع تر از تراشه های موجود در دنیا دارند. اینتل این نسل از تراشه های جدید خود را با الگوبرداری از مغز انسان طراحی می نماید. فناوری هوش مصنوعی استفاده شده در پردازنده های جدید اینتل قابلیت های زیادی را به این تراشه های پرکاربرد اضافه نموده است.

مزایده پرسرعت ترین اینترنت دنیا از سوی شرکت اینتل

اینتل این نسل از تراشه های هوشمند خود را پوهویکی-Pohoiki نامیده است. سیستم Pohoiki از 64 پردازنده قدرتمند تشکیل شده و عملکرد هم زمان این تراشه با یکدیگر سبب کارایی فوق العاده پردازنده جامع می گردد. یکپارچگی و الگوریتم های اجرایی این پردازنده بسیار شبیه به عملیات های اجرا شده در مغز است.

سرعت باورنکردنی نسل جدید پردازنده های اینتل

اینتل وعده داده است در صورت اتمام موفقیت آمیز پروژه فراوری Pohoiki و عرضه آن به بازار برنامه نویسان رایانه ای و طراحان نرم افزار های گرافیکی می توانند با سرعتی 1000 بار سریع تر از قبل فرایند های رایانه ای را انجام دهند. سرعت و قدرت باورنکردنی این پردازنده می تواند تحولی بزرگ در دنیای محاسبات رایانه ای به وجود آورد و بسیاری از فناوری های کنونی را دست خوش تغییر کند.

امروزه در تمامی دستگاه ها و سیستم های هوشمند از پردازنده های با قدرت و کیفیت مناسب استفاده می گردد؛ نقش و اهمیت این قطعات الکترونیکی کوچک در دستگاه های مختلف هم مانند مغز در بدن انسان است و بدون این تراشه نمی توان انتظار نتیجه ای قابل توجه را داشت. خودرو های هوشمند، رایانه ها و تلفن همراه تنها تعدادی از این وسایل هوشمند هستند.

نکته حائز اهمیت در نسل جدید پردازنده های اینتل طراحی بسیار پیچیده آن ها است؛ اینتل از میلیون ها شبکه تو در تو در این تراشه استفاده نموده است.

کوالکام و اینتل نیز به صف مخالفان تحریم هوآوی پیوستند

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32789

به "پردازنده های جدید اینتل 1000 برابر سریع تر از پردازنده های کنونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردازنده های جدید اینتل 1000 برابر سریع تر از پردازنده های کنونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید