سرانجام عملیات مرمت تنها خانه تاریخی کنگاور

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنگاور از خاتمه مرحله نخست عملیات مرمت و مقاوم سازی خانه تاریخی ساری اصلانی اطلاع داد.

سرانجام عملیات مرمت تنها خانه تاریخی کنگاور

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، فاطمه خدادادی رئیس اداره میراث فرهنگی کنگاور، امروز دوشنبه 28 آبان گفت: در این مرحله، تمامی طاقچه ها و سردرها مرمت، سبک سازی، مهار پیشرفت آسیب فیزیکی بنا، مقاوم سازی و برداشت بافت فرسوده، طراحی نقشه کلیه اتاقها این خانه انجام می شود.

او گفت: برای عملیات مرمت، 90 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و کمیته برنامه ریزی شهرستان کنگاور تخصیص داده شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کنگاور گفت: خانه ساری اصلان در محله قدیمی در عمارت این شهر واقع شده و تاریخ احداث آن به اواخر دوره قاجاریه بر می شود.

او ادامه داد: این خانه که تنها بازمانده خانه های قدیمی کنگاور است بر محور شمالی - جنوبی استقرار یافته و در سال های گذشته به واسطه دیوار حائلی به دو بخش مجزا تفکیک شده است.

خدادادی اضافه کرد: بیشتر مصالح این خانه چون دیگر بناهای بومی کنگاور خشت و آجر بوده و سقف ها با تیر و تخته و کاه گل پوشش یافته اند، سازه دیوارها از جنس خشت و پوسته بیرونی (البته در نمای داخلی) از آجر با طرحهای تزئینی است.

شهرستان کنگاور با قدمتی چندهزار ساله بر سر راه قدیمی ابریشم قرار گرفته و 116 اثر تاریخی و طبیعی این شهرستان به ثبت ملی رسیده است.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41104

به "سرانجام عملیات مرمت تنها خانه تاریخی کنگاور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام عملیات مرمت تنها خانه تاریخی کنگاور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید