سرانجام جشنواره دیبا در کاروانسرای افضل شوشتر

به گزارش مجله سرگرمی، بیست و دومین رویداد فرهنگی صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی با نام جشنواره دیبا در کاروانسرای افضل شوشتر به کار خود انتها داد.

سرانجام جشنواره دیبا در کاروانسرای افضل شوشتر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی تاریخی، در جریان برگزاری این رویداد فرهنگی که مورد بازدید مقامات و مسئولان منطقه ایی نیز نهاده شد، آیین ها و سنن، صنایع دستی و غذاهای محلی مردم شوشتر برای عموم علاقه مندان به نمایش گذاشته می گردد و موسیقی 24 مقام، شاهنامه خوانی و شعرخوانی و بازی های بومی و محلی نیز به اجرا گذاشته شد.

از جمله صنایع دستی که در طول برگزاری این رویداد فرهنگی به صورت کارگاهی در معرض نمایش نهاده شد می توان به سفالگری، زیورآلات سنتی، سجاده بافی، احرام بافی و چرم کاری اشاره نمود.

همچنین در بخش گردشگری غذا مجموعه ای از گیاهان دارویی شوشتر و غذاهای محلی نظیر سیر بقله، نان چرب با کشمش و کپه عرضه شد.

بنابر اعلام بهره بردار خانه تاریخی افضل هم اکنون در این کاروانسرای تاریخی 44 غرفه مربوط به صنایع دستی است و همزمان با توسعه اشتغال محلی و در اختیار قرار دادن غرفه های عرضه محصولات به صنعتگران شهر، فرآیند مرمت و احیای این مجموعه نیز ادامه دارد .

از جمله مشاغل صنایع دستی که در این کاروانسرای تاریخی مشغول فعالیت هستند می توان به سفال گری، کپو بافی، لنگ بافی، جل شال بافی، تابلو فرش، سجاده بافی، احرامی بافی، گلیم بافی، میناکاری، صنایع چوب، دوخت لباسهای محلی، چرم دوزی، دوخت انواع کیف های گلیمی، زیور آلات سنتی(طلاونقره)، قلم زنی مس، صنایع مس، چاقو سازی، قاب سازی، معرق چوب، گره چینی، مشبک کاری، ویترای و تذهیب اشاره نمود.

کاروانسرای افضل شوشتر یکی از بناهای واگذار شده صندوق احیاء در استان خوزستان است که با هزینه سرمایه گزار بخش خصوص احیاء و مرمت شده و هم اکنون در حال بهره برداری است.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39516

به "سرانجام جشنواره دیبا در کاروانسرای افضل شوشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام جشنواره دیبا در کاروانسرای افضل شوشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید