هزار و یک دلیل برای سفر به روسیه

به گزارش مجله سرگرمی، چرا به روسیه سفر کنیم

اغلب تصویری که از روسیه در پس ذهن بیشتر افراد هست این است که روسیه کشوری بسیار بزرگ با آب و هوایی سرد و خشن است که مردمی سفیدرو و چشم آبی دارد که در برهه ای از تاریخ نه چندان دور، سرنوشت بسیاری از کشورهای دنیا چه در اروپا و چه در آسیا با آن در زمان شوروی ها با آن ها گره خورده بوده است. اما روسیه این سرزمین پهناور چیزی فراتر از این تصویرهای ذهنی ماست. روسیه کشوری بسیار زیبا است که جاذبه های تاریخی و طبیعی آن در هر فصلی دیدن دارند. دلیل برای این که چرا به روسیه سفر کنیم زیاد است اما ما امروز در خبرنگاران می خواهیم مهم ترین های این دلایل را برای شما بازگو نماییم پس در ادامه با ما همراه باشید.

هزار و یک دلیل برای سفر به روسیه

آب و هوا، اولین دلیل چرا به روسیه سفر کنیم !

بیایید تا یک بار برای همواره این تصویر کلیشه ای سرزمینی پر از برف و بدون آفتاب را درباره روسیه از ذهنتان بزدایید! معمولا همواره با تصور این که آب و هوای روسیه بسیار خشک و خشن است، گردشگران برای سفر به این کشور دچار تردید می شوند به همین خاطر باید این نکته را بدانید که؛ آن قدر تنوع آب و هوایی در روسیه زیاد است که ما می توانیم به شما قول بدهیم که قرار است حداقل از لحاظ آب و هوایی کلی به شما خوش بگذرد. سفر به روسیه آن هم در فصل بهار و تابستان می تواند یکی از بهترین گزینه های پیشنهادی از نظر آب و هوایی و همچنین فصلی برای سفر به این کشور باشد. البته کار از پیشنهاد گذشته! در این دو فصل، آمار گردشگران خارجی که به این کشور سفر می نمایند بسیار افزایش پیدا می نماید و پاسخی است به این سوال گردشگران که چرا به روسیه سفر کنیم مخصوصا در این فصل. مثلا؛ اوایل ماه مه (11 اردیبهشت تا 10 خرداد) زمان خوبی برای بودن در کشور روسیه است.

جالب است بدانید که به خاطر وجود یک سنت قدیمی از دوران اتحاد شوروی ها روز اول مه در روسیه تعطیل است و به روز کارگر هم شهرت دارد. در ماه ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر) نیز می توانید تا شب های بدون تاریکی و روشن روسیه را تجربه کنید و با فستیوال های موزیکال و نمایشی، رویدادهای مرتبط با موزه ها و دیگر مراسم های فرهنگی آنان بدون محدودیت زمانی آشنا شوید. ماه های جولای (10 تیر تا 9 مرداد)، اوت (10 مرداد تا 9 شهریور)، اکتبر (9 مهر تا 9 آبان)، و سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) نیز ماه های بسیار مناسبی برای سفر به روسیه هستند.

روسیه WEATHER

فرهنگ جالب مردم، دلیل دیگری برای این که چرا به روسیه سفر کنیم

جواب دیگری که برای سوال چرا به روسیه سفر کنیم می تواند این باشد که شما با فرهنگ مردم این سرزمین از نزدیک آشنا شوید. کشور روسیه بیش از 150 میلیون نفر جمعیت دارد که 81 درصد آن ها فقط به زبان رسمی روسی صحبت می نمایند. باقی این جمعیت زبان روسی را به عنوان زبان دوم به کار می برند. دیدن پیوندهای خانوادگی روسی ها بسیار جالب است زیرا آن ها همانند ما ایرانی ها، به تمامی اعضای خانواده خود و زندگی خانوادگی پایبند هستند. روس ها به کشور خود بسیار افتخار می نمایند و از این که توانسته اند شکوفا شوند بسیار لذت می برند. روس ها هرگز نه گل زرد هدیه می دهند و متقابلا هیچ وقت هم توقع هدیه دریافت این گل را ندارند. از این دست توصیف های جالب از فرهنگ مردم روسیه زیاد است که به آن ها اشاره کنیم که البته در یک مطلب مجرا حتما این کار را خواهیم کرد.

شکم گردی در روسیه

دیگر دلیل سفر به روسیه در جواب این که چرا به روسیه سفر کنیم آن هم از نوع مهمش می تواند شکم گردی و رستوران گردی در این کشور باشد. می دانید که روسیه چقدر غذاهای خوشمزه و عالی دارد؟ در سفر به روسیه بدون شک مسئله ای از لحاظ غذایی نخواهید داشت. خوشبختانه آشپزی روسی به ذائقه و سلیقه ما ایرانی ها هم بسیار نزدیک است و با یک بار امتحان این غذاها عاشقشان خواهید شد. چبورک (Cheburek)، شاوارما (Shawarma)، ذرت آبپز (Boiled corn)، پیراشکی (Pirozhki)، دونات روسی (Doughnuts)، بیف استراگانوف (Beef Stroganoff)، بلینی (blini)، سیب زمینی پخته شده ()Baked potato، پرپچی (Perepechi)، واتروشکا (Vatrushka) و بسیاری از غذاهای دیگر، نمونه ای از غذاهای روسی اصیلی هستند که شما باید آن ها را در رستوران های روسی مزه کنید.

تاریخ غنی روسیه

دلیل سفر به روسیه و پاسخش به سوال این که چرا به روسیه سفر کنیم می تواند آشنایی و لمس از نزدیک تاریخ غنی این کشور پهناور باشد. در واقع، قرن 14 میلادی سرآغاز تاریخ این سرزمین است. این سرزمین پادشاهان بسیاری به خود دیده است اما چند تن از آن ها از همه معروف تر هستند. مثلا ایوان چهارم معروف به ایوان مخوف نخستین حاکم مسکو بود که خود را تزار نامید. در قرن 17 هم دودمان رومانف قدرت را به دست گرفت و تا مدت ها حکومت می کرد. پتر کبیر و کاترین کبیر نیز از معروف ترین پادشاهان این خاندان تشنه قدرت بودند که البته هم اصلاحات زیادی در این کشور انجام دادند. اما در نهایت امر تنها چیزی که از این پادشاهان به جای مانده است، بناهای مختلف ساختمان ها و تاریخی است که هیچ وقت نه پاک می گردد و نه فراموش می نماید.

جاذبه های دیدنی روسیه

دیدنی های روسیه بسیار بسیار زیاد است مخصوصا جاذبه های تاریخی این کشور اما ما بهترین جاذبه های این کشور را به عنوان دلیل سفر به روسیه برای شما می آوریم.

  • دریاچه بایکال | Lake Baikal

دریاچه بایکال دریاچه ای در جنوب سیبری، میان استان ایرکوتسک و بوریاتیا است . این دریاچه در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است، بایکال قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه آب شیرین دنیا محسوب می گردد. از آن جایی که این دریاچه بسیار قدیمی است، جانورانی در آن زندگی می نمایند که فقط در این دریاچه یافت می شوند.

  • مجسمه مادر میهن | The Motherland Calls

مجسمه مادر میهن، مسمه زنی است که شمشیری را به هوا برده و گویی آماده جان فشانی و مبارزه برای سرزمینش است. از این مجسمه با نام مامایف نیز یاد می نمایند. این مجسمه در شهر ولگوگراد (Volgograd) روسیه و پارک یادبودهای مامایف کورگان (Mamayev Kurgan) قرار گرفته است و در سال 1967 میلادی به یاد بزرگ ترین نبردهای جنگ دنیای دوم یعنی نبرد استالینگراد (Battle of Stalingrad) ساخته شد تا یاد شهیدان این نبرد را زنده نگه دارد.

  • کاخ کرملین مسکو | Grand Kremlin Palace

این کاخ محلی است که دولت فعلی روسیه در آن قرار گرفته است. کاخ کرملین یکی از جاذبه هایی است که بیشترین تعداد بازدید در این کشور را دارد. این کاخ در حال حاضر در بخش شرقی میدان سرخ واقع شده است. بنای چوبی در قرن 12 میلادی در مکان کنونی کرملین تاسیس شد، با این وجود، بر اثر آتش سوزی های مداوم در قرن 16 میلادی سنگ را به جای چوب در بازسازی این بنا به کار دریافتد.

  • کلیسای جامع سنت باسیل | Pokrovsky Cathedral

کلیسای جامع سنت باسیل که با نام کلیسای جامع پکروفسکی نیز شناخته می گردد، یکی از بناهای تاریخی و زیبای شهر مسکو است این کلیسای جامع در میدان سرخ، مسکو قرار گرفته است و به دستور ایوان مخوف ساخته شد و بلندترین بنای شهر مسکو تا سال 1600 میلادی به شمار می رفت.

  • کوه های البروس | Mount Elbrus

این قله بلند ترین نقطه قاره اروپا است. نام این قله، با نام قله البرز هم ریشه است و هر دو شکلی از یک واژه ایرانی هستند.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: الی گشت
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22621

به "هزار و یک دلیل برای سفر به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار و یک دلیل برای سفر به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید