نشست مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با نماینده چالداران و ماکو

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده مردم شوط، چالدران، ماکو و پلدشت در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی دیدار و گفت و گو کرد.

نشست مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با نماینده چالداران و ماکو

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، عین الله شریف پور کننده مردم شوط، چالدران، ماکو و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در دیدار با جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی بر حمایت های مجمع کنندگان استان از برنامه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آذربایجان غربی تاکید نمود.

جباری در این دیدار گفت: در سال گذشته اداره کل میراث فرهنگی اقدام به مرمت بیش از 100 بنای تاریخی در سطح استان کرد که مرمت تعدادی از آنها به اتمام رسیده و تعدادی از آنها در سال جدید ادامه خواهد داشت.

او توضیح داد: مرمت 3 موزه مدرسه، بانک و مدرسه طب در سال گذشته به اتمام رسیده و چنانچه اداره کل آموزش و پرورش، بانک مسکن و دانشگاه ارومیه نسبت به تهیه محتوای این موزه ها اقدام کنند می توانیم این سه موزه را در امسال افتتاح نماییم.

او گفت: در سال های اخیر بودجه عمرانی این اداره کل بیش از 10 برابر رشد داشته و به نسبت بودجه های اختصاص یافته ؛ پروژه های فراوانی مرمت و احیا شده است.

جباری اضافه نمود: ما در عرصه سرمایه گذاری در بخش گردشگری نیز کوشش نموده ایم تا با تسهیل راستا سرمایه گذاری اقدام به جذب سرمایه گذاران زیادی نموده و میزان سرمایه گذاری را افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه نمود: 14 واحد بوم گردی در سطح استان مشغول فعالیت است اما پیش بینی ما بر این است که تعداد این واحدها به 30 اقامتگاه بوم گردی در سطح استان برسد.

کننده مردم شوط ماکو، چالدران، و پلدشت نیز در این دیدار با قدردانی از کوشش های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برحمایت های همه جانبه خود از برنامه های این اداره کل تاکید نمود و گفت: مردم شهرهای مختلف استان شاهد اقدامات اداره کل هستند.

شریف پور گفت: حفظ و صیانت آثار تاریخی و کوشش برای رشد صنعت گردشگری دو وظیفه اصلی این اداره کل است که باید برای آنها برنامه ریزی نموده و کوشش مضاغف کرد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40164

به "نشست مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با نماینده چالداران و ماکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با نماینده چالداران و ماکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید