نخست وزیر سابق قطر: بعضی اعراب رؤیای شکست نظامی ایران را دارند

به گزارش مجله سرگرمی، نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر با اشاره به اینکه بعضی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رؤیای شکست نظامی ایران را در سر دارند، تأکید کرد که هرگز جنگی بین ایران و آمریکا رخ نخواهد داد.

نخست وزیر سابق قطر: بعضی اعراب رؤیای شکست نظامی ایران را دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حمد بن جاسم آل ثانی وزیر خارجه سابق قطر درباره تنش به وجود آمده بین واشنگتن و ایران گفت که هدف آمریکا بازگرداندن ایران به میز مذاکرات است.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: تنش کنونی در منطقه خلیج (فارس) با حمایت بعضی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس)، به عقیده من، هرگز به وقوع درگیری نظامی گسترده با ایران منجر نخواهد شد بلکه هدف از آن در درجه نخست بازگرداندن توافق هسته ای به میر مذاکرات بین آمریکا و ایران است.

وی اضافه کرد: متأسفانه بعضی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) رؤیای وارد آوردن شکست نظامی به ایران را در سر دارند همچنانکه پیش از امضای برجام نیز همین رؤیا را داشتند اما همین کشورها در همان زمان پس از امضای توافقنامه به ناچار این توافقنامه را ستودند.

بن جاسم همچنین آورده است که متأسفانه کشورهای حاشیه خلیج فارس تنها یک طرف سومی هستند که بر اساس واکنش ها عمل می کنیم بی آنکه دیدگاهی برای منافع خود داشته باشند.

وی در ادامه به انتقاد از سیاست های بعضی کشورهای عربی در منطقه پرداخته و نوشت: تخریب شورای همکاری خلیج (فارس) و تضعیف آن آنگونه که امروز رخ می دهد به نفع دیگران است و منافع کشورهای عضو شورا را نابود می نماید و تنها به نفع کسانی است که می خواهند توافقنامه های جدید با ایران امضا نمایند.

م

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22972

به "نخست وزیر سابق قطر: بعضی اعراب رؤیای شکست نظامی ایران را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر سابق قطر: بعضی اعراب رؤیای شکست نظامی ایران را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید