ممنوعیت دودی کردن شیشه خودرو در استان ایلام

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:استفاده برچسب دودی بر روی شیشه خودرو ها ممنوع و تبعات قانونی را به دنبال خواهد داشت.

ممنوعیت دودی کردن شیشه خودرو در استان ایلام

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام درگفت وگو باخبرنگار از : گفت:.استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشینان آن در فاصله 3 متری برای پلیس قابل روئیت نباشند ممنوع و تخلف محسوب می گردد همچنین پلیس می تواند مبلغ 500 هزار ریال راننده را اعمال قانون کند.

او اظهار کرد: برچسب دودی بر روی شیشه خودرو ها علاوه بر کاهش دید راننده در شرایط نا مساعد جوی,در شب باعث می گردد که راننده به راحتی نتواند اطراف خود را ببیند.

همتی زاده وقوع تصادفات وتبعات سوءامنیتی و ناهنجاری های اجتماعی را از دیگر مسائل این امر دانست.

رئیس پلیس راه استان ایلام مطرح نمود:طبق قانون قسمت هایی از وسایل نقلیه را که در معرض دید عموم واقع شده است مشمول حریم خصوصی اشخاص ندانسته و قانون اخذ جرایم رانندگی استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین داخل خودرو تعیین نباشند را یک تخلف رانندگی به حساب آورده است.

او در خصوص میزان قانونی دودی کردن شیشه های خودروها، گفت: در قانون میزان و معیار خاصی برای درصد دودی کردن شیشه های خودروها تعیین نشده است، اما قانون صراحتاً اعلام نموده است که اگر خودرویی شیشه هایش دودی شده باشد، مامور پلیس باید بتواند داخل خودرو را از فاصله تقریبی سه متری مشاهده کند.

میزان استاندارد شیشه دودی از نظر پلیس 35 درصد است

رئیس پلیس راه استان، تاکید نمود: به دلیل استفاده از وسایل مختلف دودی کردن نمی توان گفت که 35 درصد از نظر پلیس استاندارد است اما معمولاً درصد کمتر از 30 مورد تائید پلیس و شرط اصلی رویت داخل خودرو با وجود شیشه دودی است.

با

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39014

به "ممنوعیت دودی کردن شیشه خودرو در استان ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت دودی کردن شیشه خودرو در استان ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید