معترضان یونانی با پلیس درگیر شدند، 15 نیروی پلیس زخمی شدند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، در پی سفر آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان به شهر تسالونیک در شمال این کشور، منتقدان به سیاست های دولت در برابر مقدونیه تظاهرات اعتراض آمیزی برگزار کردند.

معترضان یونانی با پلیس درگیر شدند، 15 نیروی پلیس زخمی شدند

هزاران نفر از ساکنان تسالونیک در اعتراض به طرح توافق درباره نام کشور مقدونیه و همچنین در مخالفت با سیاست های اقتصادی کشورشان همزمان با بازدید نخست وزیر یونان از نمایشگاه بین المللی تسالونیکی (TIF) دست به تظاهرات زدند.

بر اساس اعلام حبرگزاری اسپوتنیک، در جریان درگیری های مذکور 15 پلیس زخمی گردیده و 8 معترض نیز بازداشت شدند.

معترضان حین سخنرانیآلکسیس سیپراس مخالفت خود را به توافق میان آتن و اسکوپیه در زمینه اختلافاتی که یک دهه درباره نام مقدونیه وجود داشت، ابراز کردند.

این درحالیست که 27 خرداد ماه امسال خبرگزاری فرانسه با انتشار تصاویری از بروز درگیری های شدید میان پلیس با یونانیانی که به امضای توافق تغییر نام مقدونیه میان سران یونان با این کشور معترض هستند؛ اطلاع داد.

در نیمه خرداد ماه امسال، مقدونیه با هدف سرانجام دادن به تنش های 27 ساله میان این کشور و یونان با تغییر نام خود موافقت نموده و آن را به جمهوری مقدونیه شمالی تغییر داد.

پیشتر این کشور با نام مقدونیه یوگسلاوی سابق شناخته می شد؛ اما برخی از گروه های یونانی با این نام مخالف بودند و در مذاکراتی که میان یونان و مقدونیه در جریان بود اختلافاتی ایجاد گردیده و اعتراضاتی در یونان برپا گردیده بود.

لازم به ذکر است فیلیپ دوم ازسال 326 قبل از میلاد در شهر تسالونیک واقع در شمال یونان با عنوان پایتخت مقدونیه حکومت می نموده است و بعد از مرگ در سال 326 قبل از میلاد اسکندر فرزند وی قدرت را بدست گرفت و به شهرهای یونان که در قالب 10 کشور به صورت دموکراسی اداره می شدند حمله کرد و پس از تصرف شهرها- دولت ها و نهایتاً تصرف آتن، شهروندان این شهرها- دولت ها را متحد ساخت و تحت لوای خود با عنوان اسکندر مقدونی به سوی کشورهای آسیایی روی آورد و با هجوم به کشورهای این منطقه تعدادی از کشورهای این منطقه را به اشغال خود درآورد.

پس از حملات ناتو به رهبری آمریکا درسال 1990 میلادی به یوگسلاوی و تجزیه این کشور، شهر مقدونیه این کشور تحت عنوان مقدونیه اعلام استقلال کرد. از آن موقع اختلافات آتن و اسکوپیه برسر نام این کشور شروع شد و شورای امنیت سازمان ملل متحد این کشور را با عنوان مقدونیه یوگسلاوی سابق به رسمیت شناخت و از آتن و اسکوپیه خواست اختلافات خود را از طریق ادامه مداکرات حل و فصل نمایند.

آمریکا در دوره دوم ریاست جمهور بوش پسر، اولین کشوری بود که کشور مقدونیه یوگسلاوی سابق را با عنوان مقدونیه به رسمیت شناخت و بعد از آن تعداد زیادی از کشورهای دنیا این کشور را با این نام مقدونیه، برسمیت شناختند ولی آتن همیشه با استفاده کلمه مقدونیه در ترکیب نام مقدونیه یوگسلاوی سابق مخالفت می نموده و این کشور را به رسمیت نمی شناخت.

اختلافات آتن و اسکوپیه بر سر نام کشور مقدونیه یوگسلاوی سابق تا به امروز ادامه داشت و یونان چندین بار با به رسمیت نشناختن این کشور با حضور آن در جمع کشورهای عضو ناتو و توسعه روابط این کشور با اتحادیه اروپا، مخالفت نموده است.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2807

به "معترضان یونانی با پلیس درگیر شدند، 15 نیروی پلیس زخمی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان یونانی با پلیس درگیر شدند، 15 نیروی پلیس زخمی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید