مخالفت جانسون با تصمیم مکرون

به گزارش مجله سرگرمی، انگلیس نیز همچون آلمان از تصمیم رئیس جمهور فرانسه برای جلوگیری کردن از یک تواق تجاری میان اتحادیه اروپا و بلوک تجاری مرکوسور در آمریکای لاتین به هدف تحت فشار قرار دادن برزیل برای تغییر موضع نسبت به آتش سوزی اخیر جنگل های آمازون انتقاد کرد.

مخالفت جانسون با تصمیم مکرون

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه در اقدامی ناگهانی اظهار داشت، تصمیم گرفته که جلوی انعقاد توافق اتحادیه اروپا با بلوک مرکوسور را بگیرد و ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل را متهم به دروغگویی در حرفهایی که برای کم اهمیت جلوه دادن نگرانی های مربوط به تغییرات آب وهوایی مطرح ساخت، کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی بعد از ورود به شهر بیاریتز فرانسه به منظور شرکت در اجلاس گروه هفت از این تصمیم ماکرون انتقاد کرد. پیش از آن نیز دفتر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان انتقادهای مشابهی را علیه این تصمیم ماکرون مطرح کرده بود.

جانسون به خبرنگاران گفت: همه نوع افرادی وجود دارند که از هر بهانه ای برای مداخله در تجارت و اختلال در توافق های تجاری استفاده می کنند و من نمی خواهم چنین چیزی را شاهد باشم.

اواخر روز جمعه یک سخنگوی مرکل گفت، جلوگیری از به نتیجه رسیدن توافق تجاری اتحادیه اروپا با کشورهای بلوک مرکوسور شامل برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه یک پاسخ مناسبت به اتفاقاتی که اکنون در برزیل می افتند نیست.

این سخنگو در ادامه شرح داد: عدم به نتیجه رسیدن توافق با مرکوسور به کاستن از نابودی جنگل ها در برزیل کمکی نخواهد کرد.

یک مقام دفتر امانوئل ماکرون گفت، این رئیس جمهور فرانسه بعد از این انتقاد های دولت آلمان شرحاتی درباره موضعش به مرکل ارائه کرده است. وی اضافه نمود: رئیس جمهور فرانسه شرحاتی را به صدر اعظم آلمان ارائه کرد بنا بر این او به خوبی موضعی را که او اتخاذ کرده درک کرد.

روز پنجشنبه ماکرون و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، به ابراز نگرانی در مورد آتش سوزی های گسترده در جنگل های آمازون پرداختند اما بولسونارو پاسخی خشمگینانه به این نگرانی ها نشان داد و آن را مداخله تلقی کرد.

دفتر ماکرون اظهار داشت، تصمیمات بولسونارو در چند هفته گذشته نشان داد، او تصمیم گرفته به تعهدات آب وهوایی که در نشست قبلی سران گروه 20 در اوزاکای ژاپن به فرانسه داده، احترام نگذارد.

کاخ الیزه اظهار داشت: رئیس جمهور فرانسه تنها می تواند این نتیجه را بگیرد که بولسونارو در زمان اجلاس اوزاکا به او دروغ گفته است. ، ایسنا

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41837

به "مخالفت جانسون با تصمیم مکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت جانسون با تصمیم مکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید