زاهدان، آب 410 روستای بخش دشتیاری چابهار از برکه تامین می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: 410 روستای بخش دشتیاری چابهار در کنار دریای عمان بی آب هستند و آبشان از برکه های مشترک بین انسان و دام تأمین می گردد.

زاهدان، آب 410 روستای بخش دشتیاری چابهار از برکه تامین می گردد

به گزارش خبرنگاران از زاهدان، عبدالعزیز بلوچزهی امروز در جمع خبرنگاران گفت: جای تأسف است در قرن 21 مردم مظلوم و نجیب 410 روستای بخش دشتیاری از توابع چابهار آب شرب نداشته باشند و آب آن ها یا به وسیله برکه های مشترک انسان و دام و یا با تانکر سیار تأمین گردد.

رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان با انتقاد از بی توجهی مسئولان به آبیاری روستاهای تشنه جنوب استان، گفت: این همه اعتبار و بودجه کجا مصرف می گردد؟ در سطح کشور برای تأمین آب بعضی شهرستان ها موضوع انتقال آب مطرح است و این کار را هم انجام می دهند اما مگر فاصله روستاهای بخش دشتیاری با دریای عمان چند کیلومتر است که دولت نتواند این کار را برای آن ها انجام دهد؟

وی ادامه داد: اگر برای دولت امکان انتقال آب دریای عمان به روستاهای کنار آن وجود ندارد این کار را به بخش خصوصی واگذار نمایند. آیا سهیمه فعلی روزی 15 لیتر آب برای مصرف روزانه هر فرد یا دام افراد روستایی کافی است. معلوم است که این آب کفایت نمی کند.

بلوچزهی اضافه نمود: در حوزه سیستان هم این مسائل وجود دارد. برای دریاچه ارومیه دولت، نظام و همه به دنبال احیای دریاچه ارومیه هستند اما تکلیف تالاب هامون چه می گردد؟ هامونی که در سیستان به عنوان منبع تأمین آبِ انبار غله ایران محسوب می شد اکنون چه شرایطی دارد؟ آیا اکنون می توان 10 تن گندم از یک کشاورز سیستانی دریافت کرد؟

دلالان بازار، دام های یک میلیون تومانی را 300 هزار تومان می خرند

رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خشکسالی دامداری استان را فلج نموده و این موضوع سبب شده تا دلالان بازار دام هر رأس دام به ارزش یک میلیون تومان را از دامدار به 300 هزار تومان خریداری می نمایند. چه کسی جواب دامداران را می دهد؟ مسئولان سازمان جهاد کشاورزی یا اداره کل امور عشایری یا دیگر متولیان جوابگو باشید، آیا واقعاً با حلوا حلوا کردن دهان شیرین می گردد؟

وی شرایط محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان را از دیگر مسائل اصلی مردم استان برشمرد و خواهان رسیدگی و افزایش کیفیت جاده ها به ویژه جاده های روستایی شد.

بلوچزهی ادامه داد: 2 درصد ارزش اضافه نموده ای که دولت در نظر گرفته است، فقط برای سلامت نیست بلکه برای توسعه زیرساخت های جاده ای نیز هست که ضرورت پیگیری و جذب آن باید مد نظر مسئولان استان باشد.

رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: وزیر وقت راه در سال 1384 گفت تا انتها این سال هیچ جاده خرابی نخواهیم داشت، اما آیا اکنون شرایط این گونه شده است؟ در حوزه بلوچستان و یا همین حوزه زاهدان خیلی از روستاها جاده خاکی دارند که در شأن مردم استان نیست.

ت

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60624

به "زاهدان، آب 410 روستای بخش دشتیاری چابهار از برکه تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاهدان، آب 410 روستای بخش دشتیاری چابهار از برکه تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید