دیپلمات ارشد روس: آمریکا در قضیه برجام منزوی شده است

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین با اشاره به نگرانی اغلب اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از اقدامات آمریکا علیه ایران تأکید کرد خروج از برجام به انزوای آمریکا منجر شده است.

دیپلمات ارشد روس: آمریکا در قضیه برجام منزوی شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین روز سه شنبه در انتها نشست دوره ای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، در پیغامی توئیتری با اشاره به موضع گیری کشورها در برابر تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران تأکید کرد که آمریکا در قضیه برجام منزوی شده است.

این دیپلمات بلندپایه روس در پیغام توئیتری خود توضیح داد: اعضای شورای حکام درمورد گزارش راستی آزمایی در ایران بحث و مصاحبه کردند. تقریباً همه آنها از خروج آمریکا از برجام [در اردییهشت سال 97] ابراز تأسف کردند و نارضایتی خود را با بازگشت تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران ابراز داشتند. آمریکا در قضیه برجام همچنان منزوی مانده است.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت 97 تاکنون تحریم های مختلفی را علیه ایران وضع نموده است؛ تحریم هایی که اخیراً دامنه آنها حتی به همکاری های هسته ای صلح آمیز سایر کشورها با ایران نیز کشیده شده و حتی به نوعی اجرای تعهدات هسته ای ایران را نیز سخت ساخته است.

ایران پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های یکجانبه واشنگتن به مدت بیش از یک سال به طرف های اروپایی برجام فرصت داد تا به تعهداتشان ذیل برجام عمل نمایند و طبق وعده های قبلی خود برای خنثی کردن اثر تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران وارد عمل شوند؛ اما وقتی طرف های اروپایی برجام همچنان به کوتاهی در اجرای تعهدات خود ادامه دادند، ایران نیز با اعلام قبلی طی دو مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته ای خود کرد و چهارشنبه هفته گذشته نیز با اعلام رسمی رئیس جمهور حسن روحانی روند اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته ای خود را کلید زد.

کاهش تعهدات هسته ای ایران اگرچه اعتراض و ابراز نگرانی طرف های اروپایی برجام را در پی داشته است، اما مقامات ایران تأکید نموده اند که منتظر اقدامات عملی از سوی اروپایی ها در راستای اجرای تعهداتشان ذیل برجام هستند و تا زمانی که چنین اقداماتی صورت نگیرد، کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته ای ایران ذیل برجام متوقف نخواهد شد.

.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43243

به "دیپلمات ارشد روس: آمریکا در قضیه برجام منزوی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات ارشد روس: آمریکا در قضیه برجام منزوی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید