خبرنگاران رستوران مرگ، شام آخر آبی ها را سرو نکرد

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- استفاده از هواپیمای BAe 146 توسط تیم فوتبال استقلال تهران برای سفر به سیرجان در حالی است که طرح تبدیل یک نمونه از آن به رستوران در شهداد استان کرمان مدت هاست در دستور کار قرار گرفته است.

خبرنگاران رستوران مرگ، شام آخر آبی ها را سرو نکرد

این روزها ترس از اتفاقات ناخواسته بر فوتبال و ورزش ایران سایه افکنده است؛ ترسی که منشا اصلی آن شیوع کرونا>ویروس کرونا است. اما اتفاقی که هفته پیش و در جریان سفر تیم فوتبال استقلال به شهر سیرجان رخ داد، بسیار ترسناک تر از کرونا بود زیرا سرگردانی هواپیمای حامل بازیکنان استقلال در آسمان، ترس از احتمال سانحه را افزایش داده و تمام ذهن و تمرکز بازیکنان را از فوتبال به سمت و سوی مقصد نهایی این هواپیما سوق داد. این هواپیما پس از 70 دقیقه سرگردانی در آسمان در نهایت به تهران بازگشت تا کاروان آبی پوشان به پرواز دیگر راهی سیرجان شوند.

اما استقلالی ها در سفر کرمان از چه هواپیمایی استفاده کردند که ترس از سانحه آن بر سر لیگ برتر سایه انداخت؟ هواپیمای حامل تیم استقلال از نوع BAe 146 که از سال 2008 در ناوگان هوایی ایران مورد استفاده قرار می گیرد. این هواپیما از نوع میان برد است و ظرفیت آن کمتر از 30 نفر است. ایران، بلژیک، بلغارستان، استرالیا، اسپانیا، کانادا، پرو، هند، فیلیپین و غنا همچنان از آن در مسیرهای پروازی خود بهره می برند.

این مدل هواپیما در سال 2008 از یک شرکت چینی خریداری شده و در اختیار شرکت های قشم ایر، ماهان ایر و تابان ایر نهاده شد؛ اما پرواز آن بر فراز ایران تنها 2 سال بدون مشکل بود و تنها پس از این زمان کوتاه، هواپیمای BAe 146 به خاطر نقص های فنی و یا کمبود قطعات کاملا زمین گیر شد. زمین گیری که موجب شد تا طرح تبدیل آن به یک رستوران در شهداد کرمان مورد آنالیز قرار گیرد.

حال باوجود این مسائل هنوز این نوع از هواپیما در خطوط هوایی ایران در حال تردد است و تیم های فوتبال به خاطر صرفه جویی در زمان و وقت به صورت چارتری بلیت آن را برای تیم تهیه می نمایند. تهیه بلیتی که شاید ارزان و به صرفه باشد اما در دل خود ترسی دارد که بدون شک ممکن است موجب شکل گیری حوادثی مانند چاپه کوئنزه برزیل گردد. در 28 نوامبر 2016 حامل 22 بازیکن تیم فوتبال چاپه کوئنزه، 23 نفر کارمند و کادر فنی، 2 مهمان و 21 خبرنگار فرودگاه ویرو ویروی سانتاکروز بولیوی را به مقصد فرودگاه خوزه ماریا کوردووای شهر میدلین کلمبیا ترک کرد اما در میانه راه دچار حادثه شد و سرنشینان آن جان باختند.

نقص فنی هواپیمای حامل بازیکنان استقلال در حالی موجب برگشت خوردن پرواز این تیم پس از 70 دقیقه به تهران شد که اگر اتفاق ناگواری در شرایط کنونی که کشور در بحران کرونا قرار گرفته است رخ می داد، بدون شک فوتبال ایران رخت عزا می پوشید و یکی از بدترین تراژدی های ورزشی کشور شکل می گرفت. تراژدی که هم سرمایه ورزشی باشگاه استقلال را از بین می برد و هم تیم ملی فوتبال را از بسیاری از ستاره های بااستعداد محروم می کرد.

هر چند که هواپیمای نوع-BAe 146 به خاطر سهولت در پرواز و به صرفه بودن هنوز در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد اما واقعیتی که وجود دارد این است که ناوگان هوایی ایران به خاطر تحریم ها با مشکل تامین قطعه این هواپیما روبرو است. نوع به کار گرفته شده آن در شرکت های هوایی ایران در سال 1993 توسط شرکت هواپیمایی چینی نخستین پرواز خود را انجام داده و در سال 2008 نیز توسط ایران خریداری شد.

خرید این هواپیما هر چند در آن موقع به عنوان نوسازی ناوگان هوایی تلقی می شد اما تبدیل شدن یکی از این هواپیماها قرار است در شهداد کرمان به رستوران تبدیل گردد. این شیوه از زمین گیری شان می دهد که دوران اعتماد به این ارابه های هوایی با شرایط تحریم به انتها رسیده و نباید یک باشگاه بزرگ ورزشی تمام سرمایه های انسانی خود را به آن بسپارد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73697

به "خبرنگاران رستوران مرگ، شام آخر آبی ها را سرو نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رستوران مرگ، شام آخر آبی ها را سرو نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید