صندلی ویژه خبرنگاران در ارتقای مدیریت شهری

به گزارش مجله سرگرمی، کریم صادق زاده - سخنگوی شورای شهر تبریز:خبرنگاران یکی از ارکان جامعه مدنی محسوب می شوند و با شهادت محمود صارمی 17 مرداد روز خبرنگار نام گذاری شده است تا در چنین روزی رسالت خبرنگاری و صندلی خبرنگاران مورد توجه ویژه قرار گیرد.

صندلی ویژه خبرنگاران در ارتقای مدیریت شهری

در آذربایجان شرقی و تبریز، رسانه ها و خبرنگاران از دیرباز دارای صندلی خاصی بوده اند و اولین رسانه مکتوب در این شهر شکل گرفته است. افراد توانمندی در عرصه خبرنگاری و فعالیت های رسانه ای در این شهر فعالیت نموده اند که بعضی شهرتی کشوری و جهانی هم داشته اند. در این میان، شورای شهر تبریز هم به دنبال هویت بخشی بیشتر و حمایت از رسانه ها و خبرنگاران است. اعضای شورا معتقدند جریان آزاد رسانه ای بیش از هر چیز به نفع مدیریت شهری است و باید فضای کافی برای رسانه ها و خبرنگاران مهیا گردد.

شورای شهر با همکاری شهرداری در سال های اخیر به یکی از برنامه های نمادین خود در نام گذاری یکی از خیابان های شهر به نام خبرنگار جامه عمل پوشاند، اما این مهم کافی نبود و با فراهم کردن حضور رسانه ها در اکثر جلسات شورای شهر زمینه ای فراهم شد تا آنان بتوانند ارتباط خوبی با شورا داشته و پل ارتباطی میان شورا و شهروندان باشند.

معتقدیم رسانه ها می توانند بسکمک از حرکت های نادرست را متوقف نمایند و در عین حال حرکت های موثر را تسریع ببخشند، اما نکته مهم در این میان توسل به انصاف و عدالت در انتقال مباحث و پرهیز از شتاب زدگی و درج اخبار نادرست است. حرمت و صندلی قلم و خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست و یکی از اصول مهم در شورای پنجم توجه به این صندلی است. در حال حاضر اعضای شورای شهر ارتباط خوبی با رسانه ها دارند، هر چند نارسایی ها را می پذیریم و سعی در تقویت این ارتباط داریم. توجه به مسائل جامعه خبری، امکان استفاده از نظرات آنان در مدیریت شهری و دریافت نظرات مشورتی از بزرگان رسانه و خبرنگاران پیشکسوت برایمان بسیار مهم است. در سال های اخیر تنی چند از پیش کسوتان رسانه استان از میان ما رفته اند که جا دارد در چنین روزی از آنان به نیکی یاد گردد.

یکی از دغدغه های پیشکسوتان رسانه حفظ شأن و منزلت خبرنگاران به دور از هیاهو و شعارزدگی است و برآورد ما این است که در حال حاضر توانسته ایم به فضایی معقولانه تر در حوزه ارتباط با رسانه دست پیدا کنیم. این رسانه ها هستند که می توانند ما را در رسیدن به اهداف خود کمک نمایند و چشم و گوش مردم و مسئولان باشند. به همین دلیل، انتقادهای خبرنگاران و رسانه ها را به جان می خریم و به آنان اطمینان می دهیم که انتقادهای سازنده شان در شورای شهر مورد توجه قرار می گیرد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36162

به "صندلی ویژه خبرنگاران در ارتقای مدیریت شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی ویژه خبرنگاران در ارتقای مدیریت شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید