فراوری داروی مهار کننده خونریزی های گوارشی در مشهد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سید موسی الرضا حسینی دانشیار گروه داخلی گوارش و کبد بالغین دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ثبت اختراع تجاری داروی طب ایرانی با نام هموستاز برگزیده جشنواره طب ایرانی شد.

فراوری داروی مهار کننده خونریزی های گوارشی در مشهد

وی در خصوص این دارو گفت: این دارو به همت جمعی از اعضاء هیات علمی گروه طب سنتی و گوارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از یک ماده طبیعی ساخته گردیده و پس از طی مراحل تحقیقاتی آزمایشگاهی و بالینی،و تایید سازمان غذا و دارو با نام هموستاز به فراوری انبوه رسیده است.

عضو هیات علمی گروه گوارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این دارو به شکل پودر و در خونریزی های گوارشی و دیگر موارد مورد احتیاج مورد استفاده قرار می گیرد خاطر نشان کرد: در طی آندوسکوپی پس از معین شدن محل خونریزی دستگاه گوارش بیماران، پودر هموستاز با حلال آن حل گردیده و از طریق کاتتر آندوسکوپی که در دو میلی متری از محل خونریزی قرار می گیرد به آهستگی بر روی محل خونریزی ریخته می گردد.

حسینی با بیان اینکه پس از استفاده از این دارو طی 5 تا 40 ثانیه خونریزی به طول کامل قطع می گردد توضیح داد: این دارو همچنین در مهار خونریزی های جراحی از جمله سزارین و یا زخم هایی که بر روی پوست ایجاد می گردد نیز کاربرد دارد.ستفاده از این دارو در مراکز بهداشتی درمانی و مناطق روستایی در زمان خونریزی های گوارشی و مهار به موقع آن می تواند کاربرد مناسبی داشته باشد.

وی توضیح داد: این دارو تا کنون بر روی بیش از 800 بیمار استفاده گردیده و نتایج مثبتی به همراه داشته و هیچگونه عارضه ای نیزنداشته است.در حال حاضر با توجه به مشکلات ارزی پیش آمده این دارو می تواند با قیمت مناسب جایگزین داروهای گران خارجی گردد که علاوه بر صرفه جویی، فراوری ملی نیز حمایت خواهد شد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1570

به "فراوری داروی مهار کننده خونریزی های گوارشی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری داروی مهار کننده خونریزی های گوارشی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید