تجلیل از سه سینماگر در جشنواره فیلم کودک

به گزارش مجله سرگرمی، سه هنرمند و مدیر قدیمی فعال سینمای کودک در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان تقدیر می شوند.

تجلیل از سه سینماگر در جشنواره فیلم کودک

به گزارش خبرنگاران، علیرضا تابش، دبیر سی ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در نشست خبری که 15 مردادماه در بنیاد سینمایی فارابی برگزار گردید، با اعلام اسامی هنرمندانی که در این جشنواره برای شان بزرگداشت برپا می گردد جزئیاتی از این رویداد را تشریح کرد.

او گفت: جشنواره سال جاری به پاس کوشش سه نفر در حوزه کودک و نوجوان از زحمات آن ها قدردانی می نماید؛ این افراد مهین جواهریان از پیشگامان صنعت انیمیشین، علیرضا رضاداد و مریم سعادت هستند.

تابش در این نشست با تاکید بر این که مدیران و برگزارکنندگان این جشنواره خود را در اتاقی شیشه ای می دانند که رصد می شوند، اضافه نمود: ما دنبال تصویری حقیقی و شفاف از سینمای کودک و ظرفیت آن هستیم و در این راستا سعی نموده ایم جشنواره سی و دوم نگاهی خاص به صنعت تصویر داشته باشد.

او با اشاره به آثار خارجی جشنواره و میهمانان این بخش گفت: ما با ایجاد کتابخانه ویدیویی و دعوت از پخش کنندگان به دنبال فراهم کردن فرصتی بهتر در بخش بین الملل هستیم. کوشش ما این بوده تا در این بخش ظرفیت های منحصربه فردی را برای میهمانان به تصویر بکشیم.

او در بخشی از صحبت هایش تاکید نمود: نخستین قدم در راه خودگردان و سودآور کردن در سینمای کودک، توجه به مفاهیم کارآفرینی و تامین سرمایه است و در این راستا کمیته ای تشکیل شده تا به تهیه کنندگانی که در جشنواره فیلم دارند مشاوره بدهد.

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان درباره این که آیا تحریم ها در این رویداد بین المللی تاثیرگذار بوده است، گفت: جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان نمادی از دیپلماسی عمومی است، مخصوصاً در شرایطی که دشمنان به دنبال ایجاد فضای ایران هراسی هستند. خوشبختانه مهمانان خارجی زیادی داریم و از چند جشنواره مهم جهانی هم مهمانانی برای شرکت در کارگاه ها داریم که تجربه های خود را در عرصه پخش و توزیع فیلم های تخصصی به اشتراک می گذارند.

او بر این اساس اطمینان داد که در بخش بین الملل این دوره از جشنواره هم چهره ها و هم فیلم های شاخصی را خواهیم دید.

تابش درباره همکاری بین جشنواره و وزارت آموزش و پرورش برای مشارکت بیشتر نیز شرح داد: همکاری خوبی در این روزهای جشنواره وجود دارد و در طول سال هم میزان همکاری را با کارگروه مربوط خوب می دانم، اما اصلی ترین مسئله ما برای نبود همکاری های کافی تفاوت دیدگاه است.

او همچنین با اشاره به پیشنهادی از سوی انجمن سینمای جوانان ایران اضافه نمود: سینماهای سیار را در مناطق محروم، سیل زده و مرزی تدارک دیده ایم تا فیلم های خاطره انگیز و موزیکال و شاد را که رایت آن ها در اختیار بنیاد سینمایی فارابی است نمایش دهیم.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35955

به "تجلیل از سه سینماگر در جشنواره فیلم کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از سه سینماگر در جشنواره فیلم کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید