به نام بازیکنان، به کام طلبکاران

به گزارش مجله سرگرمی، چکی را که می گفتند بخاطر خالی بودن حساب حامی مالی پاس نگردیده، باشگاه برای رضایت دریافت از طلبکارانش خرج نموده و همین باعث عصبانیت بازیکنان گردیده است.

به نام بازیکنان، به کام طلبکاران

به گزارش خبرنگاران، زهرا اسدی، فرض کن نشسته ای بر جایگاه مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس؛ از کدام گروه از طلبکاران رضایت می گیری؟ بازیکنان و مربیان فعلی یا طلبکارانی که نارضایتی شان می تواند حسرت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بر دل قرمزها بگذارد؟ به کدام شان می توانی بگویی حق با دیگری است که با یک شکایت تازه یقه ات را نگیرد؟

باشگاه الان درست در همین موقعیت قرار گرفته. مقابلش بازیکنان و مربیانی هستند که نه تنها بابت قراردادهای این فصل ریالی نگرفته اند، بلکه از فصل پیش هم طلبکارند و مدام سراغ پول شان را می گیرند. کمی آنطرف تر هم طلبکارانی ایستاده اند که حکم کمیته انضباطی و استیناف را در دست دارند و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم زل زده به آنها تا مطمئن گردد که از پرسپولیس پولی به جیب شان می رود یا نه. همین کنفدراسیون تا نهم شهریور ماه به باشگاه مهلت داده که با این چند طلبکار تسویه حساب کند و تهدید نموده که کوتاهی پرسپولیس به حذفش از رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا منجر خواهد شد.

جالب اینکه تا همین دو هفته پیش میزان بدهی پرسپولیس به طلبکاران داخلی و خارجی اش و البته اداره مالیات، چیزی بیش از 160 میلیارد تومان برآورد گردیده بود اما حالا گرشاسبی می گوید که با پرداخت 7 میلیارد تومان، همه بدهی های این باشگاه تسویه خواهد شد: به غیر از مالیات ها، پرسپولیس 7 میلیارد تومان دیگر بدهکار است که اگر این مبلغ را هم پرداخت کنیم، دیگر بدهی باشگاه صفر خواهد شد. در بحث مالیات ها هم باید بگویم در این زمینه مشکلاتی داریم زیرا پیش از این به دلیل نبود مدارک لازم، مالیات باشگاه علی الرس محاسبه گردیده اما ما درخواست کردیم آنالیز مجدد در این زمینه انجام گردد.

بدتر از این اما بدهی باشگاه به بازیکنان و مربیان فعلی پرسپولیس است که بدقولی باشگاه را هر روز به گرشاسبی یادآوری می نمایند و حتی کار به تهدید کشیده. مصاحبه نکردن بازیکنان بعد از تساوی خانگی برابر نفت مسجدسلیمان هم دلیلش همین بود. آنها قرار گذاشته بودند که بعد از بازی درباره مشکلات مالی و بی پولی مصاحبه نمایند اما وعده های سرپرست باشگاه که در اردو به آنها قول پول داده بود، باعث سکوت شان شد و بهانه ای برای تهدید به تحریم تمرین. کاری که تنها ترفند پرسپولیسی های پیش از برانکو برای تحت فشار گذاشتن باشگاه بود اما حالا بازیکنانی هم در این سه چهار سال به آن تن نداده بودند، تهدید نموده اند که اگر پول نرسد، تمرین نمی نمایند.

باشگاه هم نه که کوتاهی نموده باشد اما با این همه بدهی پولی برایش نمانده که با آن بازیکنانش را راضی کند. در این چند هفته حمیدرضا گرشاسبی بارها با نماینده حامی مالی باشگاه مذاکره نموده تا شاید راضی شوند پیش از موعد، قسط اول را بپردازند. اتفاقا موفق هم شد اما چکی که پنجشنبه گرفت، هنوز پاس نگردیده است. خبر این بود که حامی مالی به پرداخت زودتر از موعد به پرسپولیس رضایت داده و چک اول را آخر هفته پیش برای این باشگاه فرستاده که با تکیه به همان چک، گرشاسبی به دیدار بازیکنان رفت و به آنها وعده داد که 15 تا 20 درصد از قراردادهایشان را پرداخت خواهد نمود. تا امروز اما ریالی به آنها پرداخت ننموده اند چرا که چک حامی مالی هنوز پاس نگردیده است.

خالی بودن حساب و پاس نشدن چک ادعایی بود که سرپرست باشگاه پرسپولیس عنوان کرد و وعده بعدی اش این بود که تا اواسط هفته جاری مشکل را حل می نماید اما هنوز موفق نگردیده است. همین ناکامی کافی بود برای بازیکنان تا تهدید نمایند که تا پول ندهید، تمرین نمی کنیم. این تهدید، باشگاه را دوباره به جان حامی مالی انداخت و مذاکره ها از سر گرفته شد اما آنچه عجیب به نظر می رسد و داستان را به سمت و سویی دیگر می کشاند، ادعای حامی مالی باشگاه است که گفته: ما چند روز پیش پول پرسپولیس را دادیم.

حالا پرسش این است که اگر پول داده اند و یا چک شان نقد گردیده، پرسپولیس به چه چیزی اعتراض دارد؟ حامی مالی مدعی گردیده که پرسپولیس بجای پرداخت پول به بازیکنان و مربیان خود، دریافتی اش را برای رضایت دریافت از طلبکاران خرج نموده که سکوت مدیران باشگاه می تواند مهر تاییدی باشد بر این ادعا. البته که باید منتظر تکذیبیه آنها باشیم اما آنوقت با شایعه پرداخت پنهانی باشگاه به گادوین منشا که می گفتند خواستار فسخ یکطرفه قراردادش گردیده، چه کنیم؟ شایعه ای که حتی می توانیم آن را ریشه اعتراض بازیکنان و تهدید آنها به تحریم تمرین بدانیم و حتما آن هم تکذیب خواهد شد.

واقعیت اما این است که بازیکنان وقتی از دریافت مطالبات شان ناامید شدند، تهدید کردند که تا پول نگیرند تمرین نخواهند کرد و تنها چاره ای که پیش روی گرشاسبی ماند، این بود که به محل تمرین برود و حساسیت شرایط فعلی را به گوش آنها برساند. البته قطعا در توضیحات او یکی دو وعده هم گنجانده خواهد شد اما با این وضعیت، بعید است تا پیش از سفر به دوحه پولی دست پرسپولیسی ها را بگیرد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 995

به "به نام بازیکنان، به کام طلبکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به نام بازیکنان، به کام طلبکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید