برترین های هشتمین جشنواره مرشدان ایران معرفی شدند

به گزارش مجله سرگرمی، هشتمین دوره جشنواره مرشدان برتر ایران زمین با عنوان آواها و نواهای پهلوانی در چهلمین سال بزرگداشت پایداری جمهوری اسلامی ایران و یادواره مرشد حسن دیوانی در سنندج با انتخاب برترین ها به کار خود سرانجام داد.

برترین های هشتمین جشنواره مرشدان ایران معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، در این دوره از جشنواره مرشدانی که در گام نخست با ارسال آثار خود به فدراسیون توسط کمیته داوران مرشدی مورد ارزیابی قرار گرفته و توانستند به مرحله سرانجامی راه یابند، در چهار رده سنی مستعدین، امید، بزرگسالان و پیشکسوتان از 15 استان کشور برای کسب عنوان برتر پیکار کردند.

در این جشنواره و رویداد ملی، مرشدان به صورت انفرادی، دو نفری و گروهی (3 نفر به بالا) در بخش های ضرب نوازی (نوآوری در نواختن و اجرا)، آواز (اجرای دستگاه های اصیل آواز ایرانی، ثناخوانی، توحیدخوانی، مناجات خوانی، رزمی خوانی، شاهنامه خوانی، مناسبت خوانی، مقام خوانی، منقبت خوانی، آواهای محلی، مرکب خوانی ...) و ادبیات یا یکدیگر رقابت داشتند.

در سرانجام و در رده سنی مستعدین هیچ یک از مرشدان شرکت کننده پیروز به کسب عنوانی نشد.

در رده سنی امید محمدحسن شاهمیر (آذربایجان شرقی) و مبین نوروزی (کردستان) پیروز به کسب سردم سیمین بخش آواز و ضرب نوازی مدرن شدند و علی مومنی مقدم (خراسان رضوی) و محمد گلستانی (تهران) دیپلم افتخار بخش آواز و ضرب نوازی مدرن را از آن خود کردند.

در رده سنی بزرگسالان و در بخش آواز و ضرب نوازی مدرن مهدی یدالهی (همدان)، مجید خلیلی (البرز)، محمدتقی سعادت پور (مرکزی)، علی حسین زاده (یزد) و سید مجید نقیب زاده (خراسان رضوی) پیروز به کسب سردم سیمین و محمدحسن پویه (یزد)، سجاد صادقی (کرمانشاه)، مانی مرادیان (مازندران)، علیرضا طاهری (زنجان)، بشیر الصاق (اصفهان) و مرتضی شهری (خراسان رضوی) دیپلم افتخار این بخش را از آن خود کردند. اما در همین رده سنی و در بخش آواز و ضرب نوازی سنتی حمزه قناعت پیشه (فارس) و اکبر حلبی (اردبیل) پیروز به کسب عنوان سردم سیمین شدند و ابوالفضل غلامی (خراسان رضوی) به دیپلم افتخار بسنده کرد.

در رده سنی پیشکسوتان و در بخش آواز و ضرب نوازی انفرادی سنتی بهروز جهانی (کرمانشاه)، حسین غلاث (خراسان رضوی)، حسین شیخی (خراسان رضوی) و هادی حسن آبادی (خراسان رضوی) پیروز به کسب عنوان سردم سیمین شدند و جمشید داودیان (خراسان رضوی) دیپلم افتخار این بخش را از آن خود کرد.

در دسته دو نوازی تیم دونفره استان یزد متشکل از علی حسین زاده و پوریا میرجلیلی پیروز به کسب سردم زرین این جشنواره شد و دیگر تیم های دو نفره استان های شرکت کننده پیروز به کسب عنوانی نشدند.

در دسته بیش از دو نوازی تیم شش نفره استان یزد متشکل از علی حسین زاده، پوریا میرجلیلی، ابراهیم فلاح، علی جعفری، قاسم فلاح و مصطفی بهارستانی سردم سیمین را کسب کرد و تیم سه نفره استان همدان متشکل از مهدی یدالهی، احسان نجفی و حمید عزیزی پیروز به کسب دیپلم افتخار در این بخش از جشنواره شد.

آیین اهدای جوایز برترین های هشتمین جشنواره مرشدان ایران زمین با حضور دکتر سیدعبداله سجادی (نایب رئیس فدراسیون) و اساتید مرشدی و صاحب نام کشور برگزار گردید.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12471

به "برترین های هشتمین جشنواره مرشدان ایران معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین های هشتمین جشنواره مرشدان ایران معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید