برانکو ایوانکوویچ: زیکو از ما تعریف می نماید، در ایران از ما انتقاد می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، نقد و انتقاد همیشه هست اما شما ببینید که زیکو و سرمربی کاشیما درباره پرسپولیس چه گفته اند. آنها از ما تعریف کردند اما عده ای در داخل ایران می گویند از ما ناراضی هستند.

برانکو ایوانکوویچ: زیکو از ما تعریف می نماید، در ایران از ما انتقاد می نمایند

به گزارش خبرنگاران ، برانکو ایوانکوویچ به آینده نگاه دارد، به فردایی که از راه می رسد و البته دوست دارد افتخاراتش با پرسپولیس را مروز کند و بداند چه مسیر جذابی را طی نموده تا به امروز رسیده. برانکو در این مصاحبه به نقدها پاسخ می دهد و البته مثل همیشه آرام و بی هیاهو همه چیز را به آنالیز می گذارد.

چند روز از فینال لیگ قهرمانان آسیا گذشته و می خواهیم حس و حال شما را در روزهای بعد از نایب قهرمانی پرسپولیس بدانیم.

هر لحظه که از بازی فینال می گذرد اتفاقات حاضر در این رقابت ها را در ذهنم مرور می کنم و می بینم که بازیکنانم چقدر با سختی مبارزه کردند و از جان مایه گذاشتند تا پرسپولیس بتواند به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد. به تک تک بازیکنانم و لحظاتی که ساختند احساس غرور می کنم. ما با یک تعداد بازیکن محدود 6 مسابقه بسیار بزرگ را در آسیا پشت سر گذاشتیم و از نظر نمایش بازیکنانم به تک تک آنها می بالم چرا که هرچه در توان داشتند در زمین انجام دادند. این برای تا قبل از بازی فینال بود اما وقتی به فینال آسیا رسیدیم فاصله ما تا رسیدن به جام این رقابت ها بسیار کم بود اما همه دیدند که در فینال و در این دو بازی چه شد ولی باید یک نکته بگویم که برایم مسرت بخش است و آن اینکه طرفداران پرسپولیس با این نحوه صعود به فینال احساس غرور کردند و شاید به همین خاطر بود که در بازی فینال در تهران یک جو فوق العاده ساختند و فضای تماشایی را به وجود آوردند. به طرفدارانمان می بالم و به داشتنشان احساس غرور می کنم چرا که میهمانان خارجی که برای تماشای این بازی به تهران آمده بودند هم از جو استادیوم تمجید می کردند و اعتراف داشتند که جو استادیوم آزادی شگفت انگیز و فوق العاده زیبا بود. حتی برخی از آنها به من گفتند که جو این بازی حتی از آسیا فراتر بود و چنین جوی را مدت ها بود که ندیده بودند. اتفاقاتی در استادیوم آزادی رخ داد که هر ایرانی به ایرانی بودنش افتخار کرد و همه ما در آن روز به اتفاقاتی که رخ داد افتخار کردیم.

این حرف ها درست اما به نظر می رسد که از لحاظ فنی بین تیم های پرسپولیس و کاشیما اختلاف زیادی بود.

بله حرف درستی است اما خود شما بهتر از هرکسی می دانید که ما در یک سال اخیر محروم بودیم و 2 پنجره نقل و انتقالات باشگاه بسته بود. ما بازیکن از دست دادیم اما حتی نتوانستیم نیم بازیکن هم بگیریم و در کنار همه این مسائل متأسفانه بازیکنان کلیدی ما یا از پرسپولیس جدا شدند یا به دلیل مصدومیت آنها را در اختیار نداشتیم. با وجود همه محدودیت ها و مصدومیت ها کار را پیش بردیم اما برخی بازیکنان به صورت کوتاه مدت مصدوم شدند مثل عالیشاه و برخی هم طولانی مدت دچار مصدومیت شدند مثل محمد انصاری و حسین ماهینی. با این همه احساس غرور من به بازی فینال و بازی آخر است چون خودم اعتقاد دارم که فاصله بسیار کمی با جام قهرمانی داشتیم و با یک قدم کوتاه هم می توانستیم به جام برسیم. در بازی رفت همه دیدند که ما در دقیقه 5 یک موقعیت طلایی از دست دادیم و اگر توپ علی علیپور در آن شرایط گل می شد شاید خیلی از مسائل تغییر می کرد و روند متفاوتی را شاهد بودیم. با وجود اینکه بازیکن نداشتیم اما مقابل کاشیما نشان دادیم که فاصله زیادی با آنها نداریم و خیلی خوب بازی کردیم.

حالا در لیگ قهرمانان آسیا دوم شدید و خیلی ها نگران آینده پرسپولیس هستند چرا که این نگرانی وجود دارد که تیم شما دچار افت روحی شده باشد.

من باوری دارم که شاید برای بقیه متفاوت باشد. الان برای ما آسیا تمام شد و بازیکنان باید به آینده و بازی های رو به جلو فکر نمایند. من از منظری کار را می بینم که تیم به فینال آسیا رسیده و باید انگیزه بیشتری داشته باشد و در بازی ها پر توان تر ظاهر گردد تا به همه نشان دهد که این تیم لایق و سزاوار حضور در فینال آسیا بوده است. همه باید بدانند که این تیم چطور فینالیست شده و حالا بازیکنان پرتوان تر از گذشته باید بازی نمایند چرا که تجربه تیمم بیشتر از قبل شده است. در این شرایط شک ندارم که توانایی بازیکنانم بیشتر از قبل شده و با شرایط بهتری در لیگ بازی خواهیم کرد.

به این مسئله هم توجه کنید که تیم شما با کمبود بازیکن روبرو است و مصدومیت ها و اردوهای تیم ملی باعث شده دست شما خالی باشد.

بله، با 11 بازیکن کار کردن واقعاً سخت است اما با شناختی که به بازیکنانم دارند این را می گویم که به همه آنها ایمان دارم چون آنها امتحان خود را پیش از این پس داده اند. حالا ما به لیگ برگشتیم و باید با سپاهان، تراکتورسازی، ذوب آهن و ... رقابت کنیم که همگی آنها تیم های خوب و پرمهره ای هستند اما تیم من هم با تجربه است و این مسئله برای ما یک انگیزه به حساب می آید تا بهترین عملکردمان را نشان دهیم.

یک سوال شفاف می پرسیم و انتظار داریم که پاسخ شفافی هم بدهید. در فضای مجازی و برخی مصاحبه ها برخی ها مدعی هستند که پرسپولیس تیم دولتی است و حمایت های ویژه و خاصی از این تیم می گردد. آیا شما اینکه روی پرسپولیس تمرکز ویژه ای وجود دارد را تائید می کنید؟

پاسخ سوال شما را اینگونه می دهم. از شما یک سوال می پرسم، آیا در لیگ قهرمانان آسیا دولت برای پرسپولیس بازی کرد یا بازیکنانش؟! آیا دولت برای ما به میدان رفت یا بازیکنان پرسپولیس؟! در مرحله یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال دولتمردان برای پرسپولیس بازی کردند یا بازیکنان؟! اگر واقع بینانه نگاه کنید می بینید که حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم مثل لیگ برتر داوری ها به ضرر ما بود و داور چینی بازی رفت فینال یک پنالتی برای ما نگرفت و گل آفساید کاشیما را تائید کرد. حتی در بازی برگشت هم که در استادیوم آزادی انجام شد داوری به ضرر ما بود، حالا شما به من بگویید که آیا دولت به ما یاری نموده؟ در لیگ ایران اگر آنالیز کنید بیشترین ضرر از ناحیه داوری علیه پرسپولیس بوده و بیشترین اشتباهات برای تیم ما اتفاق افتاده است و هیچ تیمی به اندازه ما از داوری ضرر ننموده است. مقابل سایپا گل آفساید خوردیم و همه به آن اذعان کردند، در 3 سال اخیر بارها اشتباهات داوری علیه تیم ما بود اما من باز هم از شما می پرسم که آیا با این شرایط دولت به ما یاری نموده است؟ نمی دانم چطور برخی ها ادعا می نمایند که دولت به ما یاری نموده و برایم این مسئله جای سوال است.

منتقدان پرسپولیس می گویند چرا برنامه های تلویزیونی روی پرسپولیس متمرکز بوده است؟

وقتی پرسپولیس به فینال آسیا رسید و بازی مهمی در پیش دارد توقع دارید به جای بازی پرسپولیس و کاشیما تلویزیون بازی اکسین البرز و گل گهر را پخش کند؟ آیا این کار رسانه ای است؟ من واقعاً این حرف ها را نمی فهمم! یک سوال از شما می پرسم؛ چرا شبکه های تلویزیونی مهم در جهان دوست دارند بازی های بزرگ تیم های فوتبال را پخش نمایند؟ طبیعی است چون مخاطبان بیشتری دارد. چرا تلویزیون تمرکز خود را روی پخش بازی های بارسلونا، منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس می گذارد؟ به من بگویید چرا روز یکشنبه تلویزیون ایران به جای بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی بازی اورتون و وستهام را پخش نکرد؟ طبیعی است چون دربی منچستر خیلی بازی مهمتری بود. این مسئله در همه جای جهان حل شده است چون مردم دوست دارند بازی تیم های مهم را ببینند و این ادعاها درست نیست چون همه شبکه های تلویزیونی در جهان پخش بازی های تیم های بزرگ برایش اولویت دارد. از وقتی که من به ایران آمدم تمرکز تلویزیون روی پخش بازی های پرسپولیس و استقلال بود چون این دو تیم طرفداران زیادی دارند و بازی هایشان به جامعه هیجان می دهد. باید جالب باشد که بدانید حتی سردمداران و غول های حق پخش در جهان به دنبال پخش بازی های تیم های پرهوادار هستند همانطور که سردمداران حق پخش به دنبال این بودند که بازی فینال آسیا بین پرسپولیس و کاشیما را پخش نمایند اما شاید در این شرایط برخی دوست داشته باشند که بازی گل گهر سیرجان و اکسین البرز پخش می شد که به نظر من این ادعاها طبیعی نیست!

بازی فینال آسیا مقابل چشم اینفانتینو رئیس فیفا، شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رؤسا و وزرای کشورهای مختلف برگزار گردید اما جای کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در استادیوم خالی بود. به این مسئله توجه کردید؟

باید بگویم از میهمانان بزرگی که به تهران آمدند تا فینال آسیا را ببینند احساس غرور می کنم و خوشحال بودم که در بازی مهمی حضور داریم که بزرگان فوتبال جهان به تماشای آن نشستند. خودتان دیدید که 100 هزار تماشاگر هم در استادیوم آزادی بود و رئیس فیفا و AFC برای تماشای آن به تهران آمدند و این یک مایه مسرت برای من و فوتبال ایران به حساب می آید.

یک اتفاق ناراحت نماینده رخ داد و آن اینکه محمد انصاری هم مصدوم شد و تا خاتمه فصل در پرسپولیس نخواهد بود.

بله، متأسفانه این یک خبر بد برای من و تیم پرسپولیس است که انصاری را تا خاتمه فصل از دست دادیم و همه از این موضوع ناراحت هستیم.

چطور می خواهید شرایط روحی تیم را به نقطه اوج برسانید؟

به نظر من این کار اصلاً سخت نیست چون انگیزه بازیکنانم خیلی بیشتر از قبل شده و انگیزه دارند تا توانایی های خود را نشان دهند و می خواهند به همه بگویند که بی دلیل فینالیست آسیا نشدند. ما با نفرات محدود کارهای بزرگی انجام دادیم و انتظار دارم که انگیزه و اشتیاق بازیکنانم بیشتر گردد.

الان نگاه ها به پرسپولیس متفاوت است و شاید سال آینده کار در آسیا به مراتب برای پرسپولیس سخت تر باشد. با این شرایط می خواهید چه کنید؟

قطعاً همینطور است و انتظاری جز این هم نداریم چرا که ما فینالیست آسیا شدیم و حالا به هر تورنمنتی که برویم با این نگاه به ما توجه می گردد. به همین دلیل احساس غرور می کنم و باید با همین روند کار را ادامه دهیم چرا که رقبا از این به بعد با فشار بیشتری مقابل ما حاضر می شوند و باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا روندمان را ادامه دهیم.

به کاشیما برگردیم؛ مربی این تیم مدعی بود که با هیچ تیمی مثل پرسپولیس جدال سختی نداشته است.

بله همینطور است و من می دانم چرا سرمربی کاشیما این صحبت را نموده چرا که ما در دقایق خاتمهی و با نفرات کمتر فشار مضاعفی به کاشیما آوردیم و اگر یک گل به این تیم می زدیم شرایط فرق می کرد. مطمئن باشید اگر شوت علی علیپور گل می شد تیم کاشیما با همه بازیکنان خوبی که داشت از هم می پاشید اما به هر حال فوتبال همین است و از این اتفاقات رخ می دهد.

برخلاف سرمربی کاشیما که از نحوه بازی پرسپولیس تعریف نموده اما منتقدان از نوع بازی تیم شما در فینال انتقاد می نمایند.

نقد و انتقاد همیشه هست اما شما ببینید که زیکو و سرمربی کاشیما درباره پرسپولیس چه گفته اند. آنها از ما تعریف کردند اما عده ای در داخل ایران می گویند از ما ناراضی هستند اما من به آنها توجه نمی کنم چون توجه من به طرفداران پرسپولیس و بازیکنانم است و این برای من از هرچیزی مهمتر است و به این فکر نمی کنم که بقیه چه می گویند.

وقتی اینفانتینو به گردن شما مدال انداخت لحظاتی با هم صحبت کردید. چه صحبتی بین شما رد و بدل شد؟

اینفانتینو به من و پرسپولیس که تا فینال بالا آمدیم تبریک گفت و گفت که باید احساس غرور کنید همچنین او سلام ویژه بوبان را به من رساند و گفت که او هم دوست داشته به تهران بیاید تا این بازی را ببیند اما به خاطر یکسری مسائل نتوانست به تهران بیاید. او از نحوه عملکرد پرسپولیس و وضعیت حاکم بر استادیوم احساس رضایت کرد و گفت که خوشحال است باز هم به ایران آمده و انتظار نداشته چنین جوی را ببیند. او گفت که نود دقیقه احترام دیده و همه چیز فوق العاده بوده است و هیچ نکته منفی به چشمش نخورد و در استادیوم رفتار زشتی ندیده است و از این مسائل شگفت زده شده بود. من به او گفتم که بازیکنان و طرفداران پرسپولیس افتخار می کنم و خوشحالم که شما به تهران آمدی و جو فوتبال ایران را دیدی.

در خاتمه این گفت وگو بگویید که آیا با وجود مصدومیت بازیکنان قصد جذب بازیکن جدید در نیم فصل را دارید؟

الان که پنجره ما بسته است و تا پنجره باز نگردد کاری نمی توانیم بکنیم اما بعد از باز شدن پنجره نقل و انتقالات باید ببینیم چه نیازهایی داریم تا برای برطرف آن اقدام کنیم.

2

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6324

به "برانکو ایوانکوویچ: زیکو از ما تعریف می نماید، در ایران از ما انتقاد می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو ایوانکوویچ: زیکو از ما تعریف می نماید، در ایران از ما انتقاد می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید