انتخاب پرده مناسب

به گزارش مجله سرگرمی، انتخاب پرده ای که با سبک طراحی خانه هماهنگی داشته باشد با آن چیزی که در تصور شماست فرق دارد. افراد متخصصی که در زمینه انتخاب پرده آگاهی دارند بر این عقیده اند که انتخاب پارچه، رنگ و طول مناسب برای پرده می تواند نمای زیبایی در اتاق ایجاد کند. با پیروی از نکاتی که در این مطلب از ما با شما در میان می گذاریم، انتخاب های شما محدود شده و پرده ای مناسب انتخاب خواهید کرد. در هنگام انتخاب پرده باید دقت کافی داشته باشید. چرا که پرده ها باعث ایجاد تغییری دراماتیک در فضای اتاق می شوند. یادگیری چگونگی انتخاب پرده مناسب، به شما اجازه می دهد که در خصوص جنس، طول و نوع پرده تصمیم درستی اتخاذ کنید.

انتخاب پرده مناسب

رنگ و جنس پرده

زمانی که تصمیم به انتخاب مدل پرده می گیرید، نوع پارچه و وزن آن از عوامل مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند. نحوه نصب پرده به میزان زیادی به جنس پارچه بستگی دارد. پرده هایی که از جنس حریر سنگین و مخمل هستند، پوشش بسیار خوبی ایجاد می نمایند، اما ترکیب پرده های ریون و کتان از جمله کاربردی ترین انواع پرده می باشند. چرا که این پرده ها قابل شستشو می باشند. جنس پارچه باید توجه به اتاق مورد نظر انتخاب گردد. برای مثال پارچه های مخمل، کتان، ساتن، حریرهای سنگین و ریون برای مکان های رسمی مناسب می باشند. تناسب رنگ با فضای اتاق هارمونی مناسبی ایجاد می نماید و باعث نمایان شدن استایل اتاق می گردد. در انتخاب پرده، این توازن با ترکیب پرده هایی با رنگ های متناسب ایجاد می گردد. رنگ پرده ها باید تیره تر از رنگ دیوار بوده یا با رنگ غیر غالب هماهنگی داشته باشد.

رنگ

رنگی که برای پرده انتخاب می کنید می تواند با دیگر المان های موجود در اتاق ترکیب گردد. زیبایی ترکیب رنگ ها زمانی رخ می دهد که رنگ پرده کمی از رنگ دیوار تیره تر بوده و با دومین رنگ غالب استفاده شده در اتاق هماهنگی داشته باشد. استفاده از پرده های تیره رنگ، آن ها را به نقطه کانونی اتاق تبدیل می نماید. در هنگام انتخاب پرده، میزان نوری که از آن عبور می نماید را نیز در نظر بگیرید.

پرده های ساده

اگر در اتاق از پارچه یا انواع مبلمان الگودار استفاده شده است استفاده از پرده های ساده و تک رنگ باعث ایجاد توازن در اتاق می گردد. این پرده ها اجازه استفاده از هرگونه وسیله تزئینی در اتاق خواب را می دهد. اگر تصمیم به استفاده از پرده های تک رنگ دارید، رنگی را انتخاب کنید که تضاد زیادی با رنگ وسایل دیگر نداشته باشد. استفاده از پرده هایی با رنگ روشن در اتاقی که فضای رسمی دارد چندان مناسب نیست.

پرده های طرح دار

پرده های طرح دار برای اتاقی که از یک رنگ در طراحی آن استفاده شده است مناسب می باشد. استفاده از پرده هایی با نقوش زیاد در سبک سنتی هواداران زیادی دارد. استفاده از پرده هایی که در طراحی آن از گل و طرح های کوچک استفاده شده است برای اتاق های روشن مناسب می باشند. به کار گیری الگوهای معاصر که در آن از اشکال هندسی استفاده شده است به اتاق ظاهری مدرن می بخشد. پرده هایی با الگوهای راه راه باعث می شوند، سقف اتاق بلندتر به نظر برسد.

طول پرده

انتخاب اندازه دقیق طول پرده به سبک پرده و عواملی از جمله مکان نصب پرده بستگی دارد. پرده هایی که تا زمین امتداد دارند، ظاهری مدرن ایجاد می نمایند. در سبک سنتی طول پرده ها، بیش تر از سقف تا زمین بوده و قسمتی از پرده روی زمین جمع می گردد.

عرض پرده

عرض پرده به ظاهر آن در هنگام بسته یا باز شدن بستگی دارد. انتخاب پرده هایی عریض تر از اندازه پنجره به این معناست که زمانی که پرده ها کشیده باشد، نور کم تر به داخل اتاق می تابد. این گونه پرده ها در هنگام بسته شدن ظاهر کامل تری دارند.

انواع مختلف پرده

انتخاب پرده مناسب از جمله مواردی است که زیبایی اتاق را دو چندان می نماید و در تکمیل طراحی اتاق، نقش اساسی دارد.

پرده والان دار

والان ها می توانند به تنهایی، یا در قسمت بالای پرده ها نصب شوند. استفاده از والان به تنهایی در بالای پنجره برای مکان هایی مانند آشپزخانه و به طور کلی قسمت هایی که سطح زمین وسعت چندانی ندارد مناسب می باشد. این پرده ها باعث ایجاد ظاهری بومی در مکان مورد نظر می گردد. بعضی از والان ها از انواع پارچه های سنگین تهیه می شوند که برای فضاهای رسمی مناسب می باشند. این گونه والان ها زمانی که در دو طرف پنجره آویزان شوند می توانند در نقش نقطه کانونی نیز ایفای نقش نمایند.

پرده شال

پرده شال از انواع پرده هایی است که از پارچه های بلند و سبک تهیه شده و در سبک های مختلف کاربرد دارند. برای ایجاد فضایی رمانتیک تر می توانید طول پرده را بلندتر بگیرید.

چگونگی نصب پرده

به طور قطع راه های نصب پرده تنها به یک روش محدود نمی گردد. ساده ترین روش، نصب پرده های یک سره بدون هیچ قسمت تزئینی می باشد. پرده های سبک راحت تر و سریع تر از انواع دیگر نصب می شوند. بنابراین اگر قصد دارید خودتان کار نصب پرده را انجام دهید، در هنگام انتخاب پارچه مناسب دقت نمایید. برای مثال یکی از روش های این کار، نصب پرده به شکل ساعت شنی می باشد. این روش برای پنجره های باریک مناسب می باشند و از بالا تا پایین و قسمت میانی پنجره را می پوشانند. طول این پرده ها باید کمی بلندتر در نظر گرفته گردد.

نکات پایانی

در این جا به بیان مهم ترین نکاتی که به شما در انتخاب پرده مناسب یاری می نماید، پرداختیم. امروز تنوع پرده ها بسیار زیاد بوده و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون داخلی مدل مناسبی انتخاب نمایید. قیمت پرده ها نیز با توجه به جنس آن ها از تنوع فراوانی برخوردار است. مشورت با یک متخصص و بازدید از فروشگاه های مختلف می تواند به شما در انتخاب یک پرده مناسب یاری کند.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ساختمانچی
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62899

به "انتخاب پرده مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب پرده مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید