اقتصاد چین 6.8 درصد کوچکتر شد

به گزارش مجله سرگرمی، آمارها حاکی است اقتصاد چین به عنوان دومین اقتصاد عظیم دنیا در سه ماهه نخست امسال میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا 6.8 درصد کوچکتر شده است.

اقتصاد چین 6.8 درصد کوچکتر شد

به گزارش ایرنا آمارهای اداره ملی آمار چین در روز آدینه نشان می دهد این میزان کاهش اقتصاد چین، در 28 ساله گذشته یعنی از سال 1992 میلادی که آمارهای سه ماهه چین ثبت شده بی سابقه بوده است.

گزارش می افزاید فراوری ناخالص داخلی چین در سه ماه ژانویه تا مارس امسال میلادی 6.8 درصد کاهش یافته است رقمی که فراتر از پیش بینی 6.5 درصدی رشد مالی این کشور است.

بر اساس این گزارش، فراوری ناخالص داخلی چین در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سه ماهه سال گذشته هم حدود 9.8 درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری شهری در چین هم در ماه مارس 5.9 درصد بود که نسبت به رقم 6.2 درصدی ماه پیش از آن یعنی فوریه، نسبتا بهتر شده است پکن متعهد شده است اقدامات بیشتری برای مقابله با تاثیر بیماری کرونا در کشور انجام دهد زیرا زیان های این ویروس بر اقتصاد چین در حال افزایش است.

بیماری همه گیر کرونا تا کنون بیش از 2 میلیون و 180 هزار نفر را در سطح دنیا آلوده و بیش از 145 هزار تن را هم به کام مرگ برده است در چین، جایی که ویروس برای اولین بار در این کشور شناسایی شد بیش از سه هزار فوت به دلیل کرونا گزارش شده است.

اما از سوی دیگر گائو فنگ سخنگوی وزارت بازرگانی چین اظهار کرد با وجود آن که شیوع کرونا بر موسسات خارجی در چین تاثیر گذاشته است، اما موسسات خارجی همانند گذشته به سرمایه گذاری در چین علاقه داشته و اطمینان و عزم این موسسات در توسعه درازمدت در چین تغییر ننموده است.

وی در این مورد اضافه کرد: براساس آنالیز های اجرا شده، 98 در صد موسسات ژاپنی در منطقه جنوب چین فراوری خود را بار دیگر از سر گرفته اند نسبت از سرگیری فراوری موسسات خارجی در مناطق دیگر نیز ارتقا یافته است.

بانک مرکزی چین در حال حاضر سیاست های پولی زیادی را برای یاری به اقتصاد در حال تحلیل این کشور اتخاذ نموده است اما اثرات آن به دلیل تاثیرات بالای این ویروس همچنان پایین است.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 84923

به "اقتصاد چین 6.8 درصد کوچکتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد چین 6.8 درصد کوچکتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید